چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

اقدامات اجرایی پروژه خط آهن تهران‌ـ تبریز (مسیر نیلوفری) به‌زودی آغاز می‌شود. 

خط راه‌آهن

شهردار منطقه17 با اعلام این خبر گفت: «پروژه نیلوفری که در سال۱۳۸۳ مصوب شده، به دلیل همکاری نکردن شرکت راه‌آهن تاکنون بلاتکلیف مانده بود. با پیگیری‌ها و مکاتبه‌های انجام شده، این پروژه از بلاتکلیفی خارج و در روزهای اخیر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.»
«محمود کلهری» درباره نخستین مرحله اجرای طرح توضیح داد: «در گام اول 4نقطه اولویت‌دار به طول ۲۵۰متر و مساحت ۳۰هزارمترمربع برای عملیات اجرایی انتخاب شده است. نقشه‌های اجرایی و اسناد مناقصه این محل تهیه و عملیات‌های اجرایی محور نیلوفری از آنجا آغاز می‌شود.»

وی دلیل توقف در اجرای این پروژه را نبود تفاهم میان شرکت راه‌آهن و شهرداری تهران درباره چگونگی استفاده از زمین‌های آزاد شده طرح زیرزمینی کردن خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز عنوان کرد و افزود: «در یک ماه گذشته بیش از ۲۰جلسه کارشناسی با شرکت راه‌آهن برگزار و در نهایت برای اجرای طرح نیلوفری توافق حاصل شد.»
به گفته کلهری، در پروژه مسیر نیلوفری فضای سبز پیوسته‌ای ایجاد و ساخت مکان‌های فرهنگی مانند کتابخانه و مراکز ورزشی پیش‌بینی شده است. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، 2ایستگاه مترو و 2هزار پارکینگ از امکانات دیگری است که با اجرای طرح نیلوفری در مناطق17 و18 ایجاد می‌شود. 
 

کد خبر 524714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha