مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: کلینیک و داروخانه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان با هدف دسترسی آسان‌تر این بیماران به خدمات بهداشتی و درمانی، در زنجان راه‌اندازی شد.

بیماران کلیوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا طهماسبی سه‌شنبه ۳ تیر افزود: با اقدامات انجام‌شده کلینیک فوق تخصصی و مهمانسرای انجمن خیریه کلیوی استان زنجان نیز با هدف خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف با کمک خیران ۱۳ دی سال گذشته با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راه‌اندازی کلینیک و درمانگاه انجمن کلیوی، آماده‌سازی و تجهیز پزشکی و عقد قرارداد با بیمه‌ها در انجمن کلیوی وقفه ایجادشده بود که این کلینیک و داروخانه فعالیت خود را از دوم تیرماه جاری آغاز کرد و در زمان حاضر نیز آماده خدمات‌رسانی به بیماران و عموم شهروندان زنجانی است.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا، داروخانه انجمن کلیوی نیز با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در کنار ارائه داروهای آزاد، داروهای تخصصی بیماران خاص نیز را به بیماران کلیوی ارائه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر تمامی خدمات بیماران کلیوی در این مجموعه تجمیع شود تا بیماران به‌راحتی تمامی مراحل درمان خود را بدون نوبت و رایگان دریافت کنند.

طهماسبی افزود: درمانگاه و کلینیک انجمن کلیوی با حضور پزشکان مجرب و خدمات پرستاری با معرفی مددکاری انجمن برای بیماران نیازمند کلیوی بدون نوبت، رایگان و با تعرفه خیریه برای عموم مردم، از ساعت هشت تا ۲۴ آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۸۰ بیمار در سه شیفت، از سوی ۳۰ دستگاه به مدت چهار ساعت که بیشترین آنان را بیماران دیالیزی بیمارستان ولی‌عصر(عج) تشکیل می‌دهند، خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: در این راستا، مراقبت‌های بهداشتی با غربالگری خاص از طریق کمک‌های مردمی در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی خوب انجام شده و با وجود اینکه بیماران خاص بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا گزارش نشده است.

وی یادآوری کرد: بخش دیالیز انجمن خیریه کلیوی خیرساز بوده و با تکنولوژی به‌روز و استاندارد با ۳۰ تخت دیالیز، خدمات لازم را ارائه می‌کند.

بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده، در زمان حاضر یک هزار و ۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند که با اقدامات انجام‌ شده از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم یک هزار و ۴۰۰ بیمار با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران از پوشش انجمن خارج‌شده‌اند که اغلب آنان را افراد جوان و فعال جامعه تشکیل می‌دهند.

انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال ۶۳ با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 524598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha