پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

کتاب پیشنهادی برای مطالعه در این هفته، رمان«انجمن یوزهای شریف» نوشته حمید اباذری است که از سوی شرکت انتشارات فنی ایران منتشر شده و درباره حفظ محیط‌زیست و ضرورت شناسایی‌گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به مخاطبان است.

کتاب

همشهری آنلاین- علی الله سلیمی: کتاب پیشنهادی برای مطالعه در این هفته، رمان«انجمن یوزهای شریف» نوشته حمید اباذری است که از سوی شرکت انتشارات فنی ایران منتشر شده و درباره حفظ محیط‌زیست و ضرورت شناسایی‌گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به مخاطبان است. این اثر برای خوانندگانی که با ماجراجویی میانه خوبی دارند و از هر فرصتی برای رفتن به دل ماجراهای هیجان‌انگیز استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است. به‌ویژه اگر پای کوه و دشت و حیوانات هم در میان باشد.

نویسنده کتاب«انجمن یوزهای شریف» با دستمایه کار قرار دادن این موضوع یک داستان هیجان‌انگیز خلق کرده است. حمید اباذری قصه پرکششی طراحی کرده و در جای جای آن اطلاعات علمی دقیقی درباره یوزپلنگ آسیایی ارائه داده است. بخشی از این اطلاعات در قالب دیالوگ بین شخصیت‌های داستان و عمده آن توسط یک نرم‌افزار نصب شده روی گوشی تلفن همراه داده می‌شود که در نوع خود جذاب است.

نویسنده سعی کرده از دادن اطلاعات مستقیم پرهیز کند و برای هر نکته‌ای، زمینه و بستر لازم در قالب قصه را فراهم کند. توجه به مسائل زیست‌محیطی و آشنایی مخاطبان با این مسئله در قالب داستان، از ویژگی‌های اصلی این رمان است. اطلاعات علمی مرتبط با موضوع اصلی داستان، برای فهم مخاطبان عمومی به زبان ساده بیان شده و همزمان دغدغه‌های افراد در عصر حاضر، آن هم در یک فضای روستایی به زیبایی مطرح شده است. افرادی که در محیط روستا به لوازم تکنولوژی مانند کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه نسبتاً پیشرفته مجهز هستند و از این طریق موضوعات مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند. 

کد خبر 524418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha