ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت نوعی قارچ سمی شبیه به مخدر را در تهران کشف کردند.

ماده مخدر-قارچ سمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در جریان اجرای طرح عملیاتی ظفر طی چند روز گذشته ماموران پایگاه دوم مبارزه با مواد مخدر از فروش و عرضه نوعی قارچ سمی شبیه مخدر در غرب تهران با خبر شده و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند که در جریان آن موفق به کشف مقادیر قابل توجهی قارچ سمی شدند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در همین خصوص به ایسنا گفت: این مواد نوعی قارچ سمی است که متاسفانه افراد سودجو با تشویق جوانان و افراد بی اطلاع به مصرف این مواد آن را با قیمت‌های گزاف در اختیارشان قرار می دهند. این قارچ‌ها اثرات تخریبی به مراتب بدتر از گل و شیشه داشته و به بیش از ۸۰ درصد مصرف کنندگان اثرات وخسارات جبران ناپذیری را وارد می کند.

وی افزود: در همین زمینه نیز مأموران مبارزه با مواد مخدر این مواد را کشف کرده و تحقیقاتشان برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط نیز ادامه دارد.

سرهنگ عبدالوهاب حسن وند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز درباره این مواد به ایسنا گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر شده اند که رسیدگی به پروندشان ادامه دارد. این افراد از طریق فضای مجازی و فضای حقیقی اقدام به عرضه این مواد می کردند.

وی درباره این که آیا این قارچها مخدر محسوب می شود یا خیر نیز گفت: برابر تحقیقات انجام شده در مراحل اولیه این قارچ‌های سمی بسیار شبیه به مواد مخدر هستند و اثرات تخریبی بالایی دارند به عبارت دیگر می توان گفت که این مواد به دو شیوه صنعتی و سنتی تولید شده و پس ازآن که قارچ کشت می شود با استفاده از فرایندهای شیمایی و روشهای محسوس، افزودنی هایی به آن اضافه می شود که قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

وی با بیان این که حدود ۱۰ گرم از این ماده مخدر مجازات بیش از ۲ سال زندان را دارد، خاطر نشان کرد: در این عملیات طی یک مرحله ۱۲۰ گرم و در مرحله دوم که با اقدامات اطلاعاتی انجام شد ۵۷۰ گرم از این قارچ‌های سمی کشف و ضبط شد.

کد خبر 524046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha