دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

راهای محله همیشه عامل انسجام و جذب مشارکت اجتماعی یک محله و اهالی آن محسوب می‌شوند و طبیعی است که این انسجام و مشارکت اجتماعی در شرایط «کرونا» باید متفاوت باشد.

توفیق

همشهری آنلاین_ مریم موسوی/ مسئول آموزش سرای محله مهرآباد: یکی از مواردی که می‌توان در شرایط فاصله‌گذاری به آن توجه داشت بهره‌گیری از خدمات مجازی و الکترونیکی است. ‌سراها می‌توانند در این زمینه از تجربیات مراکز پیش‌رو استفاده کنند. برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی زنده و آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مختلف در کنار فعالیت‌های مستمر کانون‌های بهداشت محله‌ها (آموزش خودمراقبتی در برابر «کووید ۱۹») از جمله مهم‌ترین عملکردهای سرای هر محله است.

مشاوره‌های تلفنی در زمینه‌های خانوادگی، بهداشت جسم و روان، تحصیلی، کارآفرینی، ازدواج و فرزندآوری، توزیع بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی و ماسک و دستکش، بسته‌های مهربانی ارزاق، ارائه کتاب‌های الکترونیکی رایگان (پر مخاطب‌ترین خدمات) با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و هم‌چنین تولید محتواهای آموزشی و تفریحی به شکل کلیپ و عکس آوا، از جمله خدماتی بوده است که با مرور زمان و توجه به سوابق موفق سایر سازمان‌ها و مراکز پیش‌رو در ارائه آموزش‌های مجازی (مواقع بحران)، جامعه عمل پوشانده شدند.

مجازی شدن، اقتضای عصر حاضر است که کرونا درباره آن به سان «توفیق اجباری» عمل کرده است و تبدیل تهدید آن به فرصت طلایی، بهترین بازدهی خواهد بود.  

کد خبر 523969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha