سازمان جهانی بهداشت می‌گوید همه‌گیری جهانی ویروس کرونا دارد شتاب بیشتری پیدا می‌کند و جهان به مرحله جدید خطرناکی وارد می‌شود.

Brazil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۳۰ خرداد به خبرنگاران در ژنو گفت برای نخستین بار بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید عفونت با ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در جهان گزارش شده است.

به گفته تدروس، تقریبا نیمی از موارد جدید گزارش شده عفونت به قاره آمریکا مربوط است و شمار موارد عفونت در برزیل در آمریکای جنوبی اکنون از یک میلیون مورد گذشته است،  اما شمار قابل‌توجهی از موارد عفونت هم مربوط به آسیای جنوبی و خاورمیانه است.

شمار موارد عفونت با یوروس کرونا در آفریقا نیز از ۳۰۰ هزار مورد گذشته است و آفریقای جنوبی با وجود اینکه یکی از سخت‌ترین قرنطینه‌ها در جهان را به اجرا در آورده است،  ۳۰ درصد موارد بیماری را به خود اختصاص می‌دهد و از لحاظ شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در این قاره پس از مصر در رده دوم است. آفریقای جنوبی روز جمعه ۴۰۰۰ مورد جدید کووید-۱۹ گزارش کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان وارد مرحل جدید خطرناکی از شیوع کرونا شده است» و افزود اقدامات مهار بیماری مانند فاصله‌گیری اجتماعی، ماسک زدن و شستن دست‌ها هنوز باید همچنان اجرا شوند تا مانع شتاب گرفتن پاندمی کرونا شوند.

بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان از ۸.۶ میلیون مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن از ۴۶۰ هزار مورد گذشته است.

آمریکا با حدود ۱۲۰ هزار مورد و برزیل با حدود ۵۰ هزار مرگ ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین تلفات ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند.

کد خبر 523685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha