هفته گذشته قول دادم هر هفته یک موضوع و نکته مهم در خصوص آموزش کودک مطرح کنم و به سؤال‌های پرتکرار خانواده‌ها در این مورد پاسخ دهم.

موسیقی

همشهری آنلاین : کودک ما در چه زمینه‌ای استعداد دارد و چطور می‌توان این استعداد را کشف و شکوفا کرد؟  این مسئله‌ای است که این روزها به بزرگ‌ترین دغدغه خانواده‌ها تبدیل شده است. برای راهنمایی والدین و پایان دادن به این دغدغه باید بگویم استعداد چیزی نیست که در ابتدای کار مشخص شود. به‌طور مثال، یک آهنگساز پس از گذراندن دوره‌های مختلف موسیقی و فراگیری آموزش‌های تخصصی تبدیل به یک آهنگساز می‌شود و در نهایت با نبوغ شخصی و استعدادی که دارد موسیقی خلق می‌کند و با شنیدن آنها می‌گوییم این شخص در زمینه آهنگسازی استعداد دارد.  


پس استعداد در ابتدای کار نقشی ندارد و علاقه و میزان تمرین‌های شخصی نقش بسیار مهمی‌ دارد. بنابراین بهتر است خانواده‌ها به جای اینکه به دنبال کشف استعداد باشند، به دنبال کشف علاقه فرزندشان باشند و پس از کشف این علاقه، آنها را در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.  
آشنا کردن کودک با مهارت‌های مختلف و استفاده از مشاورین و کارشناسان آموزش کودک به کشف علاقه و شکوفایی استعدادهای کودک کمک می‌کند. در نهایت کودک است که باید در این کلاس‌ها شرکت کند و هر روز برای تمرین وقت بگذارد. بنابراین اگر به آن رشته علاقه داشته باشد، برای یادگیری وقت می‌گذارد. در غیراین صورت این کار را نمی‌کند و نتیجه کار هم مطلوب نخواهد بود. نکته مهم در شناسایی علاقه کودک این است که خانواده پس از کشف علاقه بهتر است با کارشناس همان حوزه مشورت کنند تا تشخیص داده شود آیا این تمایل، علاقه است یا هیجان زودگذر.  
علاقه منجر به شکوفایی استعداد می‌شود، اما هیجان زودگذر حس سطحی است که آموزش هم نمی‌تواند آن را شکوفا کند و به نتیجه مطلوب برساند.  
«پوریا شیرین‌گو» / مؤسس و رهبر ارکستر کوبه‌ای کودک «سفید کوب»

کد خبر 523472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha