تفاهمنامه تأسیس دومین ناحیه نوآوری کشور توسط «اسماعیل قادری‌فرد» معاون علمی‌ و فن‌آوری ریاست جمهوری، «تورج فرهادی» شهردار منطقه۶ و «محمدتقی احمدی» رئیس دانشگاه تربیت مدرس، امضا شد.

تفاهمنامه

همشهری‌آنلاین - زینب زینال‌زاده- فاطمه عسگری‌نیا:  تفاهمنامه‌ای که به واسطه آن قرار است ساخت دومین ناحیه نوآوری کشور با حدود ۳۷۰ هکتار مساحت در محدوده دانشگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ عملیاتی شده است؛ منطقه‌ای که قرار است زمینه را برای فعالیت دانش‌آموختگان و نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌ها فراهم کند.  


«تورج فرهادی» شهردار منطقه ۶ با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه می‌گوید: «ارتباط بین دانشگاه و شهرداری قطعاً زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و توانمندسازی دانشجویان و استادان باز می‌کند و منجر به شکوفایی شهر می‌شود. »تعامل دانشگاه و شهرداری نتیجه‌ای جز خدمت‌رسانی به مردم ندارد و به گفته فرهادی می‌توان از این فرصت برای خدمات‌دهی به شهر و شهروندان استفاده کرد.  
او در ادامه به تبدیل وضعیت پیش‌آمده به دلیل شیوع کرونا از تهدید به فرصت اشاره می‌کند و می‌گوید: «شیوع کرونا تهدیدی بود که با توانمندی دانشجویان و استادان به فرصت تبدیل و زمینه برای آشنایی شهروندان با فضای مجازی فراهم شد. در حقیقت امروز در دانشگاه و در میان آینده‌سازان ظرفیت‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان نه تنها تهران، بلکه کشور را به سوی‌ آبادانی سوق داد. »
شهردار منطقه ۶ با استقبال از میزبانی دومین ناحیه نوآوری کشور می‌گوید: «ساخت ناحیه نوآوری کشور در منطقه ۶ اتفاق بزرگی است که برای تهران و کشور مفید خواهد بود. از این‌رو نه تنها من، بلکه عوامل شهرداری منطقه و تهران با افتخار آماده همکاری برای تسریع و انجام بهتر کارها هستیم. »
نخستین ناحیه نوآوری شریف توسط دانشگاه صنعتی شریف سال ۱۳۹۵ در منطقه۲ تأسیس شد و اکنون بیش از ۴۵۰ شرکت در آن فعالیت می‌کنند. دانشگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ هم میزبان دومین ناحیه نوآوری کشور خواهد بود. این ناحیه از شمال به بزرگراه جلال آل‌احمد و خیابان شهید گمنام، از شرق به خیابان کارگر شمالی، از جنوب به خیابان شهید فاطمی‌ و خیابان آزادی و از غرب هم به بزرگراه شهید چمران منتهی می‌شود.

کد خبر 523378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha