تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۵۱۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۵۳ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۵۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۹۲۷۲ نفر رسید. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۲۸ تا ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۰ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۲۷۲ نفر رسید. وی با بیان این‌که تاکنون ۱۵۶ هزار و ۹۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: در عین حال ۲۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته این مسئول، استان‌های بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

  • جان‌باختن بیش از ۸۰ نفر بر اثر کرونا در عراق

منابع خبری از جان‌باختن بیش از ۸۰ عراقی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت: وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق روز پنجشنبه از فوت ۸۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با جان‌باختن این تعداد از مبتلایان، آمار کل جان‌باختگان به ۸۵۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق اعلام کرد طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۶۳ نفر دیگر به آمار مبتلایان اضافه شدند و تعداد کل مبتلایان به ۲۵۷۱۷ نفر رسیده است.

  • موارد ابتلا به کرونا در روسیه از ۵۶۱ هزار نفر گذشت

در شرایطی که روند شیوع ویروس کرونا در روسیه به روند رو به کاهش خود ادامه می‌دهد، در حال حاضر نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر تحت درمان هستند، حدود ۳۱۴ هزار نفر بهبود یافته و تنها ۷۶۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که موارد جدید آلودگی به عفونت ویروس کرونا شناسایی شده در طی یک روز گذشته در این کشور به ۷ هزار و ۷۹۰ نفر رسیده که برای دومین روز متوالی است که از ۱.۴ درصد تجاوز نکرده و پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه طی تقریباً ۲ ماه اخیر است. بر اساس این اطلاعات، در مجموع تاکنون ۵۶۱ هزار و ۹۱ نفر در روسیه به عفونت ویروس کرونا آلوده شده‌اند و طی ۲۴ ساعت اخیر فقط ۱۰۴۰ مورد آلودگی در پایتخت تشخیص داده شد.

این ستاد یادآور شد در حال حاضر، ۲۳۹ هزار و ۴۶۸ نفر در سراسر مناطق روسیه همچنان به بیماری کووید۱۹ مبتلا بوده و تحت درمان هستند. تعداد بیمارانی طی یک روز گذشته درمان شدند، ۹ هزار و ۶۲۱ نفر است و بدین ترتیب، تعداد کل بیماران بهبود یافته به ۳۱۳ هزار و ۹۶۳ نفر رسیده است. تعداد مرگ‌ومیر روزانه ناشی از ویروس کرونا در روسیه هم ۱۸۲ نفر بود. تا امروز درمجموع، ۷ هزار و ۶۶۰ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 523067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha