تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۳۴۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۴۸ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۲۷ تا ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید. لاری گفت: تاکنون ۱۵۴ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ۲۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

  • ادامه روند افزایش ابتلا در عربستان؛ حدود ۵ هزار مبتلا طی ۲۴ ساعت

ابتلا به ویروس کرونا در عربستان همچنان روند افزایش را طی می‌کند و طی ۲۴ ساعت اخیر یک رکورد دیگر از خود به جا گذاشت. تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت: وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۴۹۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۱۴۱ هزار و ۲۳۴ نفر رسیده است. همچنین با جان باختن ۳۹ مبتلای دیگر آمار جان‌باختگان به ۱۰۹۱ نفر افزایش یافته است.

  • آمار مبتلایان به کرونا در عراق به ۲۲۷۰۰ نفر رسید

منابع عراقی از جان‌باختن بیش از ۶۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و افزایش آمار کل مبتلایان خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه دجله نوشت: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به کرونا در عراق به ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است، البته ۹۸۶۲ نفر تاکنون بهبود یافته اند. با جان‌باختن ۶۱ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۷۱۲ نفر رسیده است.

  • شناسایی ۱۳۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در پکن ظرف ۶ روز گذشته

موج دوم کرونا در پکن پایتخت چین باعث شده ظرف مدت ۶ روز ۱۳۷ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند. تسنیم به نقل از رادیو بین‌المللی چین نوشت: از ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۲ تا ۲۸ خرداد)، ۱۳۷ مورد مبتلای جدید به کرونا در شهر پکن، پایتخت چین گزارش شد. در پی افزایش مبتلایان، سطح هشدار در پکن از سه به دو ارتقا پیدا کرده است.

  • کرونا در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که کرونا در اروپا همچنان در حال گسترش است و تا به حال حدود ۲۹۸۱۳۶ نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا شده و ۴۱۹۶۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۲۹۱۴۰۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷۱۳۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

ایتالیا هم به‌شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال ۲۳۷۵۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۴۰۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 522840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha