تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۴۳ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۵۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۲۶ تا ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۹ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید. لاری گفت: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ۲۸۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز گفت: ما برای خوزستان خیلی نگران هستیم. هیچ استانی نداریم که نگرانی برای روند بیماری در آن نداشته باشیم. تنها شهر سبز کشور نیز ابوموسی است. سیاست دولت و وزارت بهداشت ایجاد ایمنی جمعی به دنبال ابتلای همه مردم به کرونا نیست بلکه به ایمنی جمعی با واکسن فکر می‌کنیم.

  • ثبت ابتلای بیش از ۴۲۰۰ نفر در یک روز در عربستان

منابع خبری از ادامه روند افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۴۲۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت وارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به ۱۳۶ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است. همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر ۴۱ نفر مبتلای دیگر جان باختند تا آمار کل جان‌باختگان به ۱۰۵۲ نفر افزایش یابد.

از آمار مبتلایان جدید، ۱۶۲۹ مورد ابتلا مربوط به ریاض، ۴۷۷ مورد مربوط به جده و ۲۲۴ مورد ابتلا هم مربوط به مکه مکرمه هستند. آمار بهبود یافتگان از کرونا هم در عربستان به ۸۹ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است.

  • تلفات ویروس کرونا در انگلیس رکورد شکست

تازه‌ترین آمارهای رویترز نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۵۳۰۷۷ نفر رسیده است. به گزارش تسنیم، رویترز با مشاهده آمارهای مختلف از منابع رسمی به این جمع بندی رسیده است که تعدد کل تلفات ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۵۳۰۷۷ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، انگلیس همچنان یکی از آسیب‌پذیرترین کشورهای جهان در برابر بحران شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

این آمارها شامل کل موارد فوت در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی تا روز ۵ ژوئن و اسکاتلند تا ۷ ژوئن است. این آمارها همچنین شامل موارد اخیر فوت در بیمارستان‌ها نیز می‌شود. دفتر آمار ملی بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرده است که تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس و ولز تا ۵ ژوئن به بیش از ۴۷۸۲۰ نفر رسیده است.

  • شمار قربانیان کرونا در روسیه از ۷هزار نفر گذشت

در روسیه طی روز گذشته با ابتلای حدود ۸ هزار نفر دیگر، تعداد کل افراد آلوده شده به ویروس کرونا به ۵۴۵ هزار و ۴۵۸ نفر رسید که تاکنون ۷ هزار و ۲۳۱ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که تعداد موارد آلودگی جدید ویروس کرونا که طی یک روز گذشته در این کشور مشاهده شده، ۸ هزار و ۲۴۸ نفر بوده و بدین ترتیب در مجموع در روسیه تاکنون ۵۴۵ هزار و ۴۵۸ نفر به این عفونت آلوده شده‌اند.
این ستاد همچنین یادآور شده که تعداد بیماران مرخص شده در طول ۲۴ ساعت گذشته که قبلاً ویوس کرونا در آنها تشخیص داده شده بود، به ۹ هزار و ۷۶۷ نفر افزایش یافت تا تعداد کل بیماران بهبود یافته به رقم ۲۹۴ هزار و ۳۰۶ نفر برسد.

طبق این گزارش، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در یک روز گذشته در این کشور هم ۱۹۳ نفر بود که در مجموع، تاکنون ۷ هزار و ۲۸۴ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند. موارد فوت بیماران ۱.۳ درصد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 522613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهراد IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    خوبه
  • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    هر۲۴ساعت آمارکشته هاداردافزایش پیدامی کند دولت جمهوری اسلامی نظاره گرنباشدیدفکری کنید.،،،