تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۶۹۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۵۹ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۲۹ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.لاری با بیان این‌که تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

منابع رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در مناطق اشغالی خبر داد. تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: وزارت بهداشت رژیم اشغالگر قدس از ثبت ۳۵۰ مورد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد، این رقم بالاترین میزان ابتلا به کرونا از اواخر آوریل به شمار می‌رود.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در مناطق اشغالی تا جمعه به ۲۰ هزار و ۲۴۳ نفر افزایش یافته است. همچنین با مرگ یک مبتلای دیگر، آمار کل فوتی‌ها هم در مناطق اشغالی به ۳۰۴ نفر رسیده است.

  • سیر صعودی روند ابتلا در عربستان؛ آمار مبتلایان به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسید

منابع خبری از ادامه روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در عربستان و جان باختن ده‌ها مبتلای دیگر خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه السومریه نوشت: وزارت بهداشت عربستان در گزارش روزانه خود درباره شیوع ویروس کرونا اعلام کرد طی ۲۴ ساعت اخیر، ۴۳۰۱ مبتلای جدید به آمار مبتلایان اضافه شدند.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان تا جمعه به ۱۵۰ هزار و ۲۹۲ نفر رسیده است. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مبتلای دیگر جان باختند تا آمار کل جان‌باختگان به ۱۱۸۴ نفر افزایش یافت.

  • تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به ۶۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه (جمعه) گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه با افزایش ۷ هزار و ۹۷۲ مورد جدید طی یک روز گذشته، به ۵۹۶ هزار و ۶۳ نفر رسیده است.

  • کرونا در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد

جدیدترین آماهای رسمی نشان می‌دهد که تا به حال در انگلیس ۳۰۰۴۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۲۸۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۲۹۲۳۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷۱۳۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال ۲۳۸۱۵۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵۱۴ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان هم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال ۱۹۰۱۲۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۸۹۴۶ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۱۵۸۶۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۶۰۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 523270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha