یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

محمدجواد پاینده: در پایان هیجان و هیاهوی قهرمانی یک سؤال باقی ماند: قطبی در پیروزی می‌ماند؟

گمانه‌زنی‌ها در خصوص ماندن و یا جدایی افشین قطبی از هفته‌های پایانی آغاز شد در شرایطی که سرمربی پرسپولیس پاسخ شفافی به این سئوال نمی‌داد.

قطبی بارها در تقابل با خبرنگاران تصمیم‌گیری درخصوص ادامه همکاری با تیم سرخ پایتخت را به پایان فصل موکول کرد و در پایان فصل مهلت بیشتری خواست.

در بعد از ظهر شنبه به یاد ماندنی این سئوال، قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید و سرمربی پیروزی همچنان فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری خواست.

زوج خاکپور و استیلی

پیش از قهرمانی شایعاتی در خصوص بی‌میلی  باشگاه به تمدید قرارداد با سرمربی شنیده می‌شد، خصوصاً پس از آنکه گفته شد مسئولان پیروزی‌ با محمد خاکپور وارد مذاکره شدند و مدافع اسبق تیم ملی به همراه حمید استیلی هدایت تیم سرخپوش را در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بر عهده می‌گیرند.

مذاکراتی با چند بازیکن لیگ برتری صورت گرفت در حالی که قطبی دخالتی در انتخاب بازیکنان جدید نداشت و این موضوع شایعه جدایی وی از سرخپوشان را قوت می‌بخشید. از دست رفتن عنوان قهرمانی منجر به تقویت این شایعات می‌شد و این احتمال وجود داشت که در صورت ناکامی پیروزی، امکان ادامه همکاری فراهم نباشد.

قهرمانی سرخپوشان اما به شایعات پایان داد و مدیران پرسپولیس پس از بازی نسبت به حفظ قطبی اظهار تمایل کرد.

رویای از دست رفته

رویای بزرگ قطبی همراهی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی و پس از آن صعود به جام جهانی بود. او با این هدف به پیروزی آمد و امیدوار بود که در نخستین فصل هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد.

سرمربی پیروزی فاصله‌ای با این هدف نداشت اما در آخرین ساعات یکباره علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

این اتفاق تاثیر قابل‌توجهی در شرایط روحی قطبی داشت و او را تا حدودی نسبت به ادامه فعالیت در فوتبال ایران دلسرد ساخت. قطبی حالا از هدف اولیه خودش دور شده و انگیزه زیادی برای ادامه فعالیت در فوتبال ایران ندارد.

اگر تیم سرخ پایتخت روز شنبه عنوان قهرمانی را از دست می‌داد، سرمربی سرخ‌ها قطعاً از این تیم جدا می‌شد اما شرایط جدید و جشن باشکوه قهرمانی او را تحت تاثیر قرار داده تا آن حد که نسبت به پرسپولیس احساس ویژه‌ای پیدا کرده و جدایی از این تیم را سخت می‌داند.

با این وجود به دلیل برخی از مشکلات شخصی و خصوصاً فشار کار در طول فصل، ‌افشین قطبی همچنان برای ماندن در پیروزی به تصمیم مشخص و قطعی نرسیده است.

پیشنهادهای خارجی

قهرمانی در اولین تجربه سرمربیگری طبیعتاً نقطه روشنی در کارنامه افشین قطبی به شمار می‌رود. او که سابقه فعالیت در 3 قاره آمریکا، ‌اروپا و آسیا را داشته چند پیشنهاد مناسب از شرق آسیا و حتی یک تیم اماراتی دارد.

همسر کره‌ای سرمربی پیروزی مایل است که قطبی فعالیت خود را در خارج از ایران و خصوصاً یکی از کشورهای شرق آسیا دنبال کند. این موضوع یکی از دلایل اصلی تردید سرمربی سرخپوشان است.

در عین حال گفته می‌شود علاقه قطبی به ادامه همکاری با کاشانی ممکن است باعث شود سرمربی پرسپولیس این تیم را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند. این اصلی‌ترین انگیزه قطبی برای ماندن در تیم پیروزی و فوتبال ایران است.

باید استراحت کنم

سرمربی پیروزی با سپری کردن سخت‌ترین روزهای زندگی ورزشی‌اش بالاخره تیم سرخپوش را به عنوان قهرمانی رساند و پس از روز خاطره انگیزه قهرمانی دوره کوتاه مدت استراحت خودش را آغاز کرد. او صبح روز شنبه از  تهران خارج شد. و  پیش از آن اعلام نمود که پس از سپری کردن دوران استراحت در خصوص آینده کاری‌اش تصمیم‌گیری خواهد کرد.

قطبی درخصوص احتمال همکاری با پیروزی گفت:‌ «من واقعاً فشار زیادی را در این روزها تحمل کردم و حالا به استراحت نیاز دارم. نمی‌توانم به این زودی تصمیم‌گیری کنم. ماندن در ایران و فعالیت در کشور خودم باعث افتخار است اما باید شرایط به درستی بررسی شود. باید با تمرکز کافی تصمیم بگیرم.

خانواده من هم در این تصمیم‌گیری نقش زیادی خواهند داشت. بهتر است یک هفته صبر کنید و فرصت بدهید تا بتوانم به درستی تصمیم بگیرم. اگر هم در ایران نمانم به عنوان یک ایرانی در هر کجای کره زمین برای کشورم افتخارآفرین خواهم بود.»

احتمال جدایی نیکبخت

ماندن قطبی اما منجر به جدایی برخی از بازیکنان پرسپولیس از این تیم خواهد شد. شیث رضایی پیش از همه اعلام کرد که تیم سرخپوش را ترک می‌کند و ممکن است در آلمان به فوتبال ادامه بدهد. محمدرضا مامانی هم قطعاً از بازیکنان موردنظر قطبی برای فصل جدید نخواهد بود.

در همین حال نیکبخت که در هفته‌های آخر در پرسپولیس نیمکت‌نشین شده بود، تاکید کرد که ماندن و یا جدایی قطبی در ادامه همکاری او با پرسپولیس تاثیرگذار است.

نیکبخت در این خصوص گفت: «من مشکل خاصی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس ندارم و در ۲ سال حضورم در پرسپولیس روزهای بسیار خوبی داشته‌ام چه در زمان دنیزلی و چه در زمان حضور کاشانی. یکی از افتخاراتم این است که شاگرد کاشانی بوده‌ام.»

وی در پاسخ به این سئوال که اگر قطبی در پرسپولیس بماند، قراردادت را با این تیم تمدید خواهی کرد یا خیر، گفت: «هنوز معلوم نیست که قطبی در پرسپولیس بماند یا خیر اما اگر قطبی در پرسپولیس ماندنی باشد، شرایط برای من فرق خواهد کرد.»

آخرین خبرها از تمایل باشگاه سپاهان به مذاکره با افشین قطبی حکایت می‌کند.

گویا مدیران سپاهان مایلند مربیگری این تیم را به قطبی پیشنهاد دهند. باید دید او از بین سپاهان و پرسپولیس کدام تیم را انتخاب می‌کند. البته سپاهانی‌ها قصد ندارند این موضوع رسانه‌ای شود و ممکن است فعلاً این خبر را تایید نکنند.

کد خبر 52259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز