مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

سامانه فروش بلیت الکترونیک شهری تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود؛ سامانه‌ای که شهروندان می‌توانند همه بلیت‌هایی که شهرداری ارایه می‌کند را از یک سامانه بخرند.

سامانه‌هاي الكترونيكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی در شهر تهران در سه ماهه نخست امسال، از آماده شدن سامانه فروش بلیت الکترونیکی در شهرداری تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده، همه مراکز فروش بلیت شهرداری تهران به صورت گام به گام به این سامانه متصل می‌شوند، گفت: این سامانه پلتفرمی است که هر بخش از شهرداری که قابلیت فروش بلیت دارد، می‌تواند از آن استفاده کند. در واقع فروش بلیت به صورت هوشمند و حضوری و غیرحضوری از این سامانه و در قالب دستگاه فروش یا صندوق‌های فروشگاهی انجام می‌شود. این روش در عین اینکه بلیت الکترونیکی و پرداخت‌ها به صورت سیستمی است هر بخشی از شهرداری که امکان فروش بلیت در این سامانه را دارد، استقلال خود از نظر درآمد را خواهد داشت.

فرجود به اقدام دیگر هوشمندسازی در حوزه شهروندی اشاره کرد و توضیح داد: هفته آینده از اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک رونمایی می‌شود. این نرم‌افزار به گونه‌ای است که در صورت درخواست شهروندان، پسماند خشک آنان از مقابل منزل‌شان دریافت می‌شود، البته تا پیش از این چند اپلیکیشن در حوزه جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر فعال بودند اما در حال حاضر همه شرکت‌های استارتاپی بر اساس چارچوب و شرایط خاصی مجوز خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آماده شدن سامانه اطلاعات فضای سبز شهری و رونمایی از آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: نسخه اولیه این سامانه در هفته گذشته ارائه شد و به زودی از نسخه نهایی رونمایی می‌شود. سامانه اطلاعات فضای سبز شهری مبتنی بر مکان است، در واقع از المان‌های اصلی فضای سبز شهری در بوستان‌ها و فضای سبز معابر داده‌برداری شده است.

وی این سامانه را ابزاری بسیار قوی برای مدیریت فضای سبز چه برای پیمانکاران و چه مدیریت اجرایی بوستان‌ها و فضای سبز دانست.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه به سامانه جامع معاملات و صورت وضعیت‌های الکترونیک در شهرداری تهران اشاره کرده و توضیح داد: ماژول در حوزه پسماند تفریبا نهایی شده است که به صورت الکترونیکی صورت وضعیت‌ها صادر شود، به صورتی که بخش قابل توجهی از عملکرد پیمانکاران به صورت سیستمی محاسبه می‌شود. مناطق و بخش‌های دیگر شهرداری مانند بخش عمرانی هم در حال اضافه شدن به این سامانه هستند.

کد خبر 522331
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha