سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

جلسه تصمیم گیری نهایی برای تعیین تکلیف جمعه بازار پروانه و وضعیت کسبه با حضور «سید علی مفاخربان» مدیرعامل سازمان صنایع و مشاغل شهر تهران، «علی محمد سعادتی» شهردار منطقه۱۲ ، سرهنگ«سید محمد موسوی» جانشین پلیس امنیت پایگاه هفتم، «امیر هاتفی» مدیر منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی، پیمانکار و جمعی از تولیدکنندگان در سالن کنفرانس شهرداری منطقه برگزار شد

جلسه پارکینگ پروانه

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: پارکینگ پروانه در خیابان جمهوری، بعد از چهار راه استانبول ، نرسیده به خیابان سعدی، قرار دارد و حدود ۲۰ سال است که جمعه بازار با حضور ۱۱۰۰ تولید کننده و کارآفرین در آن برپا می شود. تعطیلی بازار پروانه به دلیل مشکلات ایمنی، بهمن سال گذشته رسانه ای شد. نزدیکی به ایام نوروز و رونق بازار خرید، شهردار منطقه ۱۲ را برآن داشت تا در حمایت از کسبه این کار را به تاخیر بیندازد. 
کسبه تا دوم اسفند به فعالیت شان در جمعه بازار پروانه ادامه دادند و با شیوع بیماری کرونا ،درهای پارکینگ به روی آنها بسته شد. اکنون  کاسبان با گذشت حدود ۳ ماه از تعطیلی پارکینگ پروانه دچار خسارت های مالی شده اند و خواستار برپایی جمعه بازار پروانه هستند.
ایمن نبودن پارکینگ ۵ طبقه ای پروانه از یک سو و مصوبه ستاد مقابله با کرونا از سوی دیگر، سبب شده مدیران شهری تا امروز از حضور کسبه در این محل ممانعت کنند. اکنون با صدور دستورالعمل های جدید توسط ستاد مقابله با کرونا و بازگشایی مراکز کسب و کار، تولیدکنندگان جمعه بازار پروانه که محصولاتشان را مستقیم و بدون واسطه عرضه می کنند، خواستار بازگشایی پارکینگ هستند.
شهردار منطقه ۱۲ در حالی از انتقال جمعه بازار پروانه به ضلع غربی پارک شهر خبر داد که به گفته او «این مکان ایمنی لازم برای حضور ۱۱۰۰ کسبه و تردد روزانه بیش از ۲۳ هزار نفر را ندارد. بنابراین، نقاط مختلفی از منطقه برای انتقال در دستور کار شهرداری قرار گرفت و پس از بررسی های لازم، مقرر شد این بازار در ضلع غربی پارک شهر دایر شود.»


به گفته علی محمد سعادتی، سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از سال ۹۱ تا ۹۷ حدود ۲۷ مورد اخطار برای پارکینگ جمعه بازار صادر کرده است: «بی توجهی به این اخطارها قطعا در آینده ما را با حادثه مشابه پلاسکو مواجه می کند و قصد نداریم اجازه دهیم چنین حادثه تلخ و ناگواری دوباره تکرار شود.»
او به موقتی بودن انتقال کسبه پارکینگ پروانه به پارک شهر اشاره کرد و گفت: «برای بررسی های بیشتر وضعیت ایمنی پارکینگ پروانه و اقداماتی که باید انجام شود حدود ۶ ماه زمان لازم است. برای اینکه در این مدت کسبه به لحاظ اقتصادی و معیشتی بیش از این متضرر نشوند، ضلع غربی پارک شهر را به آنها اختصاص داده ایم.» همچنین به گفته سعادتی، فعالیت کسبه پارکینگ پروانه در پارک شهر اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در ادامه با بیان این که راه اندازی بازار در بوستان ها، ممنوع است، گفت: «شهردار منطقه ۱۲ در راستای حمایت از کسبه پارکینگ پروانه رضایت شهردار تهران را در این زمینه جلب کرده  و این کار عملی شده است.»
«سید علی مفاخریان» با اشاره به اینکه اکثر کسبه پارکینگ پروانه تولید کننده صنایع دستی هستند از راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در خیابان شهید برادران مظفر منطقه ۶ خبر داد و خطاب به کسبه گفت: «تولیدکنندگان فعال در جمعه بازار پروانه می توانند به زودی در آنجا مستقر شوند و به فعالیت و کسب و کارشان ادامه دهند.»


 

کد خبر 522275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha