معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران گفت: مراکز متعددی برای جابه‌جایی مکان برگزاری جمعه بازار پروانه در نظر گرفته شد اما پارک شهر فضای بهتری برای این کار است.

پاساژ پروانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد ندرلو معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران در نشستی خبری در خصوص فعالیت جمعه بازار پروانه که با حضور شهردار منطقه ۱۲، مفاخریان رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و فرمانده آتش‌نشانی منطقه ۱۲ برگزار شد، گفت: این جمعه بازار پذیرای ۱۱۰۰ غرفه بود.

وی ادامه داد: اگر متوسط حضور غرفه‌داران در هر غرفه ۲ نفر در نظر گرفته شده باشد ما هر جمعه میزبان ۲۲۰۰ نفر از فروشندگان بودیم.

ندرلو تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در هر جمعه، حدود ۲۰ هزار نفر از این جمعه بازار بازدید می‌کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: یکی از نکاتی که در اخطارهای ارایه شده در خصوص پارکینگ پروانه مطرح شده بود این بود که میان غرفه‌ها هیچ مرز خاصی وجود ندارد تا مانع از گسترش آتش از غرفه‌ای به غرفه دیگر شود.

وی ادامه داد: در کل پاساژ پروانه، سیستم کشف اعلام و اطفای اتوماتیک حریق نبود و حتی مسیرهای فرار اضطراری به میزان کافی در این پاساژ وجود نداشت.

ندرلو تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در منطقه ۱۲ جایگزینی فضایی برای فعالیت مجدد کسبه جمعه بازار بود.

وی افزود: مکان‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هر کدام مشکلاتی دارد و نهایتا تصمیم گرفته شد تا این جمعه بازار به پارک شهر منتقل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران گفت: در پارک شهر در ضلع غربی می‌توان فضای مناسبی را برای برقراری جمعه بازار اختصاص داد و این موضوع با توجه به مخاطراتی که برای برگزاری چنین جمعه بازارهایی وجود دارد همخوانی دارد.

کد خبر 522030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha