چهار کشور اروپایی برای تهیه حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کوویدـ۱۹ با شرکت داروسازی آسترازنکا به توافق رسیده‌اند و قرار است این واکسن پس از تایید مراجع ذی‌صلاح در پایان سال میلادی عرضه شود. 

واكسن كروناويروس

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از یونایتدپرس نوشت: این ابتکار به رهبری آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند انجام شده است، اما این شرکت داروسازی اعلام کرده است در نظر دارد این واکسن را در اختیار سایر کشورهای اروپایی که مایل به شرکت در این ابتکار هستند نیز قرار دهد. 

پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی آسترازنکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق اطمینان می‌دهد که پس از تایید واکسن دانشگاه آکسفورد بسیاری از مردم به این واکسن دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: می‌خواهم از دولت‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند به دلیل تعهد و واکنش سریع آن‌ها تشکر کنم.

شرکت داروسازی آسترازنکا در پایان ماه مه، با شرکت انگلیسی ژن و سلول درمانی Oxford Biomedica برای تولید بالقوه واکسن بالقوه کوویدـ۱۹ به توافق رسید.

این شرکت همچنین بیش از یک میلیارد دلار از دولت آمریکا دریافت کرد تا واکسن کرونا را بسازد. دانشگاه آکسفورد در ماه مه از آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش یک واکسن در انگلیس روی حدود ۱۰ هزار داوطلب بزرگسال خبر داد. 

در بیانیه شرکت داروسازی آسترازنکا آمده است، این شرکت می‌داند این واکسن ممکن است کارایی نداشته باشد، اما متعهد می‌شود این برنامه بالینی را با سرعت پیش ببرد.

در آمریکا نیز محققان نظامی سرگرم آزمایش واکسن‌های کرونایی هستند که در آزمایشگاه‌های خارج از ارتش ساخته می‌شوند. این محققان نیز موفق به ساخت یک واکسن کرونا شده‌اند و می‌گویند آزمایش‌های بالینی این واکسن روی انسان به زودی در پایان تابستان آغاز می‌شود.

کد خبر 521593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha