ایتالیا آزمایش‌های انسانی یک واکسن بالقوه برای کووید-۱۹ را روز دوشنبه ۳ شهریور آغاز کرد و به تلاش‌های جهانی در این زمینه پیوست.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، انستیتوی لازارو اسپالانزانی در رم پایتخت ایتالیا که بیمارستانی خاص بیماری‌های عفونی است، کارآزمایی‌های این واکسن را با شرکت ۹۰ داوطلب در هفته‌های آینده آغاز خواهد کرد و پژوهشگران امیدوارند تا بهار سال آینده آن را در اختیار عموم بگذارند.

فرانچسکو وایا، مدیر بیمارستان اسپالانزانی گفت نخستین بیماری که واکسن را دریافت می‌کند، پیش از رفتن به خانه برای ۴ ساعت پایش خواهد شد و در آنجا هم برای ۱۲ هفته زیر نظر خواهد بود.

وایا گفت: «ما مراقب بروز هر نوع اثر جانبی و تولید آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده خواهیم بود.» به گفته وایا، مرحله دوم این آزمایش در کشورهای با میزان‌های بالای عفونت مانند مکزیک و برزیل انجام خواهد شد.

وایا افزود: «اگر بتوانیم این مراحل را به سرعت پیش ببریم، نخستین واکسن‌ها را در بهار آینده وارد بازار خواهیم کرد.»

این واکسن بالقوه به نام GRAd-COV2 بوسیله شرکت ReiThera مستقر در شهر رم، ساخته شده است. مقامات منطقه لاتزیو در اطراف پایتخت ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کردند آزمایش‌های اولیه از جمله آزمایش در حیوانات به نتایج مثبتی رسیده است.

واکسن‌های بالقوه‌ برای کرونا در شماری از کشورهای متفاوت از جمله هند، بریتانیا، روسیه، چین و آمریکا در دست آزمایش هستند.

ایتالیا یکی از بدترین کشورها از لحاظ شیوع کرونا با بیش از ۳۵۰۰۰ مورد مرگ است. اوج همه‌گیری کرونا در ایتالیا درماه‌های مارس و آوریل رخ داد و در ماه‌های بعدا ظاهرا فروکش کرد. البته اخیرا دوباره افزایشی در موارد جدید کرونا در این کشور رخ داده و در هر دو روز شنبه و یکشنبه بیش از ۱۰۰۰ مورد عفونت جدید ثبت شده است

کد خبر 543323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha