مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ۱۰ هکتار از مراتع روستای ده‌بهار در شهرستان طارم، طعمه حریق شد.

آتش سوزی مراتع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفی الله کرامتی یکشنبه ۲۵ خرداد افزود: این حادثه عصر شنبه ۲۴ خرداد اتفاق افتاد که پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه نیروهای منابع طبیعی، جمعیت هلال‌احمر، محیط‌زیست و فرمانداری شهرستان طارم و نیروهای کمکی اعزام‌شده از مرکز استان در نهایت ساعت ۲۱:۳۰ اطفا شد.

وی اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای کمکی (متخصص اطفا آتش) از مرکز استان زنجان با یک فروند بالگرد عازم منطقه شدند تا هرچه سریع‌تر حریق را اطفا و مهار کنند تا از گسترش و سرایت آن به دیگر مناطق جلوگیری شود.

کرامتی تصریح کرد: عوامل شهرستان طارم ازجمله فرماندار، معاون فرماندار، دبیر مدیریت بحران و رئیس منابع طبیعی در اطفاء این آتش‌سوزی، تلاش وافر داشتند که از آنان و دیگر نیروهای حاضر در محل که زحمات زیادی را متحمل شدند، قدردانی می‌شود.

وی افزود: حدود ساعت ۲:۳۰ ظهر شنبه، همچنین قریب نیم هکتار از مراتع روستای چفتان در شهرستان طارم، طعمه حریق شد که با حضور نیروهای اطفاء حریق، پس ازیک‌ساعت و نیم تلاش بی‌وقفه خاموش شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان نیز گفت: نیروهای محیط‌زیست شهرستان طارم نیز پس از اطلاع از حریق، بلافاصله عازم محل شده و مبادرت به اطفاء حریق کردند.

علی مرشدی افزود: متاسفانه تعدادی از حشرات و خزندگان که کُند حرکت هستند و توان فرار از صحنه حادثه را ندارند بر اثر این آتش‌سوزی زنده زنده سوختند.

وی اظهار کرد: عوامل اداره کل محیط‌زیست تا ساعت یک بامداد امروز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه در محل حادثه آتش‌سوزی حضور داشتند تا از شعله‌ور نشدن مجدد حریق مطمئن شوند

کد خبر 521546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha