شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نظرخواهی نشان می‌دهد که تقریبا 20 درصد از بزرگسالان ژاپنی به فکر کشتن خودشان افتاده‌اند.

و نیمی از پاسخ‌دهندگان می‌گویند سینما و تلویزیون در میزان بالای خودکشی نقش دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت ژاپن اعلام کرد که اولین نظرخواهی درباره نگرش نسبت به خودکشی را در میان 1808 مرد و زن 20 ساله و بالاتر از سراسر کشور انجام داده است.
نتایج نشان داد که 19.1 درصد از پاسخ‌دهندگان "در گذشته به طور جدی به ارتکاب به خودکشی فکر کرده بودند."

21.9 درصد پاسخ‌دهندگان زن گفتند که به فکر خودکشی افتاده بودند، در حالیکه این رقم در میان مردان 16.3 درصد بود.

یک مقام کابینه ژاپن در این باره گفت: "این ارقام بااتر از حد انتظار بودند" و افزود که این ارقام به خصوص در میان پاسخ‌دهندگان جوانتر بالاتر بود.

58.2 درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی با نشان دادن تصویری غلط از خودکشی افراد  را به کشتن خودشان تشویق کرده‌اند و 42.6 درصد آنها گفتند که فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تعداد بیش از حدی از خودکشی را به تصویر کشیده‌اند.
اکثریت افراد، 76.1 درصد، گفتند که طرفدار ممنوعیت وب‌سایت‌هایی هستند که افراد را با ارائه اطلاعات در مورد نحوه خودکشی به کشتن خودشان تشویق می‌کنند.

خودکشی در ژاپن که یکی از بالاترین میزان‌های خودکشی در جهان را دارد، در سال 2006 برای نهمین سال متوالی از 3000 مورد گذشت، گرچه در سال گذشته این رقم اندکی کاهش یافت.

مقامات فراهم‌آورندگان خدمات اینترنتی را ترغیب کرده‌اند که وب‌سایت‌‌های مشوق خودکشی را  تعطیل کنند و ابراز نگرانی کرده‌اند که پوشش گسترده رسانه‌ای در این مورد به خودکشی‌‌های بیشتر می‌انجامد.

اخیرا در ژاپن چندین مورد خودکشی و اقدام به خودکشی با استفاده از گاز سولفید هیدروژن رخ داده است که بر اساس دستوراتی تولید شده بود که بر روی  اینترنت گذاشته شده بود

کد خبر 52140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز