همشهری آنلاین: یکی از شعبات اداره کار ژاپن حکم داده است که یکی از مهندسان مکانیک ارشد شرکت تویوتا در نتیجه ساعات بیش از حد زیاد کار درگذشته است.

 به گزارش آسوشیتدپرس مرگ این مرد آخرین مورد از رشته‌ای از چنین رویدادهای در کشوری است که ساعت به طور غیرعادی زیاد کار برای  برخی از کارمندان برای مدت درازی یک هنجار بوده است.

این مرد در سن 45 سالگی درگذشته بود و به گفته وکیل همسرش تحت فشار شدیدی بود چرا که مهندس ارشد در ایجاد خط تولید یک گونه با موتور هیبرید ماشین پرفروش تویوتا کمری بود.

هویت این مرد به خواست خانواده‌اش که هنوز در "تویوتا سیتی" محل استقرار شرکت تویوتا  زندگی می‌کنند، پنهان باقی مانده است.

به گفته این وکیل این مرد در دوره دوماهه پیش از مرگش به طور متوسط بیش از 80 ساعت در ماه اضافه‌کاری کرده بود.

او به طور مرتب در شب‌ها و آخر هفته‌ها کار کرده بود و مکررا به خارج فرستاده شده بود و مشغول انتقال یک مدل ماشین برای نمایشگاه مهم بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی بود که در دیترویت برگزار می‌شد، که در ژانویه 2006 به علت بیماری کم‌رسیدن خون به عضله قلب (ایسکمی قلب) فوت کرده بود. دختر این مرد جسد او را در روز پیش از سفر او به آمریکا در خانه‌اش یافته بود.

این حکم در 30 ژوئن امسال صادر شد و به خانواده این مرد اجازه می‌دهد که از مزایای بیمه شغلی او برخوردار شوند.

شرکت ماشین‌سازی تویوتا در بیانیه‌ای تسلیت خود را ابراز کرد و اعلام کرد برای بهبود نظارت بر وضع سلامت کارکنانش اقدام خواهد کرد.

تلاش‌هایی در  ژاپن به عمل آمده است تا میزان مرگ و میر ناشی از کار مفرط را که به آن "کاروشی" (karoshi) می‌گویند، کاهش دهند. چنین مرگ‌هایی از سال 1987 که وزارت بهداشت ژاپن برای اولین بار این پدیده را  شناسایی کرد، رو به افزایش بوده است.[ژاپنی‌ها تا سر حد مرگ کار می‌کنند]

سال گذشته دادگاهی در مرکز ژاپن به دولت دستور داد تا به هیروکو یوچینو، همسر یک کارمند تویوتا که در سال 2002 ضمن کار از حال رفته و در سن 30 سالگی درگذشته بود، غرامت بپردازد. او پس از اینکه درخواستش برای دریافت غرامت توسط اداره محلی کار رد شد، پرونده را به دادگاه برده بود.

کد خبر 57594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز