دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

 برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)، در مناطق مختلف پهنه غرب اجرا می‌شود.

تشییع

 همشهری آنلاین - مریم باقرپور:به گزارش خبرنگار همشهری محله، همزمان با فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای اجرا می‌شود که می‌توان به پخش کلیپ و تصاویر از تلویزیون میدان «صادقیه» اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ درباره این برنامه گفت: «با توجه به شیوع ویروس «کرونا» و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هماهنگی نواحی بسیج و امام‌جمعه «کن» و همکاری شهرداری، پیش‌بینی شده تا علاوه بر پخش کلیپ و تصاویر از تلویزیون شهری در میدان صادقیه، گروه «دمام زنی» در محله‌هایی که شامل برج‌ها و ساختمان‌های بلند است، حضور یافته و مراسم مداحی برگزار کنند. »

«سید حسین دلبری» افزود: «بیشتر محله‌های  منطقه ۵ قدیمی و مذهبی است، برای همین در مناسبت‌های اجتماعی باید بر هویت دینی تأکید شود، به همین دلیل نمایشگاه عکس از تصاویر شهدای «سلامت» و شهدای روحانیت(شهیدان «اشرفی اصفهانی» و «کاشانی») برپا و به شکل مجازی نمایش داده می‌شود. » از دیگر برنامه‌های اجرایی در پهنه غرب، تشییع پیکر فرمانده شهید «جواد الله‌کرمی»، از شهدای مدافع حرم است. این مراسم در منطقه ۹ و با حضور مسئولان شهری و اهالی برپا خواهد شود.

مراسم تشییع، ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه، در محدوده دانشگاه هوایی شهید «ستاری» برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم برای شهروندان آزاد است اما باید «ماسک» و «دستکش» همراه داشته باشند. در منطقه ۲۲ تهران هم مراسم عزادارای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

کد خبر 521391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha