بخش‌هایی از پکن پایتخت چین پس از شناسایی خوشه‌ای موارد کرونا ناشی از انتشار محلی تقریبا دو ماه پس از آن پایان یافتن شیوع بیماری در این شهر دوباره قرنطینه شدند.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این شیوع جدید که به یک بازار بزرگ خوار و بار فروشی در پکن مربوط شده است، پرسش‌های جدید درباره مشکلات مهار کردن ویروس کرونا حتی در کشورهایی مانند چین مطرح کرده است که نظام حکومتی‌ اقتدارگرایشان امکان اجرای مقررات سختگیرانه قرنطینه و سیستم‌های ردیابی تهاجمی را می‌دهد.

نخستین مورد از این شیوع جدید روز پنجشنبه ۲۲ خرداد پس از مثبت شدن آزمایش یک مرد ۵۲ ساله شناسایی شد و میزان خطر در منطقه‌ محل زندگی این مرد به حد متوسط بالا برده شد

پکن قبلا برای ۵۵ روز متوالی فقط دارای موارد جدید عفونت در شهروندانی بوده است که از سایر کشورها بازگشته بودند. شهر عمدتا به زندگی طبیعی بازگشته بود، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها باز شده بودند و ترافیک سنگین در ساعات پررفت‌وآمد به شهر بازگشته بود.

اما با شناسایی چندین مورد عفونت جدید  مرتبط با  بازار غذای شین‌فادی در پکن مربوط قرنطینه به ناگهان به شهر بازگشت.. پس از شناسایی موارد جدید منطقه فنگاتی جنوبی در پکن که این بازار در آن واقع است و ۲ میلیون جمعیت دارد، ۱۱ مجتمع مسکونی و چندین مدرسه در نزدیکی این بازار بسته و قرنطینه شده‌اند.

محدودیت‌های رفت‌وآمد در سراسر پایتخت دوباره به اجرا در آمده است، رویدادهای ورزشی معلق شده‌آند، گردشگری در بخش‌های دیگر شهر ممنوع شده است و طرح‌ها برای بازگشایی مدارس ابتدایی کنار گذاشته‌اند.

پس از آنکه تخته‌های بریدن ماهی برای آماده کردن ماهی‌های وارداتی سالمون در این بازار از لحاظ ویروس مثبت شدند، وحشت در این باره کشور را فرا گرفته است و ماهی‌های سالمون از سوپرمارکت‌ها بیرون آورده شده‌اند. ویروس کرونا نمی‌تواند در ماهی‌ها عفونت ایجاد کند.

شش مورد جدید عفونت محلی روز شنبه در پکن گزارش شدند، شامل سه کارگر بازار شین‌فادی و دو نفر افرادی که به این بازار رفته بودند و همکار یکی از این بازدیدکنندگان بودند.

انجام آزمایش‌های گسترده در این بازار باعث شناسایی ۴۵ مورد بی‌علامت دیگر شد. ادعا می‌شود این بازار بزرگترین بازار محصولات کشاورزی در آسیا باشد و  بیش از ۹۰ درصد ماهی و سبزی پکن را تامین می‌کند.

مقامات ۱۳۹ نفر از افراد در تماس نزدیک با افراد آلوده را قرنطینه کرده‌اند. این بازار تعطیل شده است و به طور ۲۴ ساعته تحت مراقبت نیروهای نظامی و پلیس است. بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان این بازار آزمایش خواهند شد.

داوطلبان روز شنبه با مراجعه خانه به خانه در بخش‌های دور دست پکن درباره مراجعه اخیر به بازار شین‌فادی سوال می‌کردند. هر کسی از پایان ماه مه به این یازار رفته باشد، آزمایش خواهد شد.

کد خبر 521301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha