مشـــکلات و آسـیب‌های اجتماعی محله‌های منطقه ۱۲ با حضور «میکائیل سعید» نماینده شورایاران منطقه، در صحن علنی شورای اسلامی ‌شهر تهران مطرح شد.  

ایران

سعید وقتی در صحن علنی شورا پشت‌تریبون رفت، قبل از هر چیز به آسیب‌های اجتماعی و فراوانی آن در محله‌های منطقه ۱۲ به‌ویژه شوش و هرندی ‌اشاره کرد و گفت: «در گذشته آسیب‌های اجتماعی محدود به محله‌های شوش و هرندی بود، اما امروز شاهد توسعه و گسترش آن در سایر محله‌ها هستیم. »
او به خیابان ایران ‌اشاره و عنوان کرد: «وجود خانه‌های ترک اعتیاد و مراکز دی. ‌آی. ‌سی سبب شده تا این منطقه مورد توجه معتادان قرار گیرد و از هر جای تهران خودشان را به منطقه ۱۲ برسانند. حضور معتادان دیگر به محله‌های شوش، هرندی و پامنار محدود نمی‌شود و خیابان ایران که از بهترین و امن‌ترین معابر منطقه بوده، این روزها درگیر آسیب‌های اجتماعی شده است. »

میکائیل سعید/ دبیر کارگروه سلامت و محیط‌طزیست و نماینده شورایاران منطقه 12


نماینده شورایاران منطقه ۱۲ خطاب به نمایندگان مردم در شورای اسلامی ‌شهر تهران گفت: «از مسئولان تقاضا می‌کنم برای رفع آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲ چاره‌اندیشی کنند، چراکه بی‌توجهی به این موضوع مهم ممکن است سایر محله‌های پایتخت را هم درگیر کند. »
 سعید به موضوع محدودیت ساخت‌وساز در خیابان ایران هم ‌اشاره و عنوان کرد: «ساختمان مجلس در منطقه ۱۲ قرار دارد و همه گمان می‌کردند وجود این ساختمان می‌تواند فرصتی برای اهالی باشد، اما این اتفاق نیفتاده است. به دلیل وجود مجلس ساخت‌وساز در خیابان ایران محدود به بناهای ۳ طبقه شده است، اما این روزها شاهدیم ساختمان ۲۰ طبقه شیشه‌ای در این خیابان ساخته می‌شود. این تناقض‌ها زمینه بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را ایجاد می‌کند. »
وجود بافت‌های فرسوده، کارگاه‌های غیرمجاز در چهارراه گلوبندک و میدان قیام و مشکلات ترافیکی در اکثر معابر، ناایمن بودن بازار تهران و بروز تصادفات فوتی و جرحی متعدد، کمبود پارکینگ، جابه‌جایی بازار لوازم خانگی و ماهی‌فروشان و پایین بودن سرانه فضای‌سبز، موضوعاتی بودند که توسط نماینده شورایاران منطقه ۱۲ در صحن علنی شورای اسلامی ‌شهر تهران مطرح شد.  

کد خبر 521077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha