جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث- جواد عزیزی: با ناپدیدشدن 50 خروس در گمرک فرودگاه امام خمینی، تحقیقات قضائی- پلیسی برای روشن شدن این ماجرا آغاز شد.

این خروس‌ها که با پرواز کابل- تهران وارد پایتخت شده بودند، به‌علت نداشتن مجوزهای لازم از مراجع قانونی در قفسی در گمرک فرودگاه نگهداری می‌شدند.

هفته گذشته وقتی پرواز کابل- تهران، در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست، ماموران گمرک با محموله‌ای از خروس‌های لاری مواجه شدند که قرار بود در تهران تخلیه شود. 

از آنجا که مالک این محموله هیچ مجوز قانونی از سازمان دامپزشکی و دیگر مراجع قانونی برای وارد کردن این خروس‌ها به کشور نداشت، تمامی آنها توقیف و مسئولان گمرک تصمیم گرفتند آنها را تا صدور مجوز قانونی در قسمتی از گمرک نگهداری کنند. 

بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- با تأیید این خبر گفت: از آنجا که گمرک محل مناسبی برای نگهداری از خروس‌ها و قرنطینه حیوانات و پرندگان نداشت، مدتی آنها را در محلی در باند پرواز نگهداری کرد ولی پس از مدتی این پرندگان به اتاقی در سالن ترمینال فرودگاه انتقال یافتند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز از این ماجرا، شکایتی از سوی گمرک فرودگاه به این شعبه ارسال شد که از تلف شدن تعدادی از خروس‌ها و ناپدید‌شدن بقیه آنها حکایت داشت.  در این شکایت آمده بود که مالک خروس‌ها بدون دریافت مجوز و به‌صورت پنهانی خروس‌ها را از گمرک خارج کرده است.

با دریافت این شکایت، دستورات قضائی درخصوص این پرونده صادر شد و ماموران تحقیقات تخصصی برای یافتن سرنوشت خروس‌های ناپدید شده را آغاز کردند.

کد خبر 52055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز