یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

پسر جوانی که برای گردش با دوستانش به منطقه وردیج در کیلومتر 17 جاده قدیم تهران- کرج رفته بود در اثر لغزندگی جاده به عمق 200 متری پرتگاه سقوط کرد

اما با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی، این جوان 20 ساله از مرگ نجات یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران، عبدالمجید دانا- رئیس ایستگاه 417- با اعلام این خبر گفت: مردجوان به اتفاق 2 دوست خود در این جاده در حال پیاده‌روی بود که ناگهان از بالای جاده به داخل یکی از دره‌ها سقوط کرد.

دانا گفت: هر چند تلاش نیروهای آتش‌نشانی منجر به نجات وی شد اما با توجه به وجود پرتگاه‌های متعدد و عمیق که گاهاً عمق آنها به 300 متر نیز می‌رسد افراد زیادی تا کنون در اثر سقوط خود و یا وسیله نقلیه، جانشان را از دست داده‌اند.

حسین عباسی تبار - فرمانده نیروهای ایستگاه امداد و نجات 472 آتش‌نشانی- نیز در مورد چگونگی وقوع حادثه سقوط جوان 20 ساله در دره‌ جاده وردیج گفت: ابتدا همراهان سعی در پایین رفتن از پرتگاه کردند که به‌علت عدم‌آشنایی با محل و نداشتن امکانات لازم خود نیز گرفتار شدند و زخم‌های سطحی برداشتند. آنها پس از اینکه موفق نشدند دوست خود را نجات دهند  طی تماس با سامانه 125 و سایر مراکز امدادی در خواست کمک فوری کردند.

وی اضافه کرد: ‌به واسطه آشنایی نیروهای آتش‌نشانی این ایستگاه به‌ویژه گروه امداد و نجات با محل حادثه، امدادگران این سازمان به سرعت عازم منطقه شدند و بوسیله طناب به عمق 200 متری دره رفته و پس از رسیدن به محل سقوط این جوان و انجام کمک‌های اولیه، با توجه به شکستگی‌‌های متعدد، وی را بوسیله برانکارد به بالای پرتگاه انتقال دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: ‌البته در هنگام حمل مصدوم، ریزش سنگ‌ها شرایط خطرناکی را برای گروه امداد نجات ایجاد کرده بود که سرانجام آنها طی 2 ساعت تلاش توانستند جوان حادثه دیده را به محل استقرار خودروی اورژانس منتقل کنند تا به بیمارستان اعزام شود.

وی در ادامه افزود: در این منطقه به‌علت پیچ تند و عدم‌وجود گاردریل و علائم هشدار دهنده و همچنین نزدیک بودن آسفالت جاده به پرتگاه‌ها، ‌حوادث متعددی از جمله سقوط خودرو و افراد پیاده اتفاق می‌افتد

کد خبر 50141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز