چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: در یکی از عجیب‌ترین سرقت‌های پایتخت، 2 پسر نوجوان وقتی نتوانستند بزغاله باغ وحش را بخرند، تلاش کردند آن را بربایند

 و به خانه ببرند اما وقتی حیوان را لای لباس‌های خود پیچیده بودند ماجرای سرقت لو رفت و آنها دستگیر شدند. دوشنبه گذشته 2 پسر نوجوان که برای تفریح به باغ وحش پارک ارم رفته بودند هنگام تماشای حیوانات متوجه بزغاله‌ زیبایی شدند که درپشت فنس‌های محل نگهداری حیوانات به این طرف و آن طرف می‌دوید.

یکی از نوجوانان که علاقه زیادی به حیوانات داشت، با دیدن بزغاله‌ بازیگوش هوس کرد آن را به خانه ببرد.وقتی او تصمیم خود را برای دوستش بازگو کرد، با موافقت او تصمیم گرفتند بزغاله را  بربایند. 

آنها پس از دقایقی پرسه زدن در اطراف محل نگهداری بزغاله، وقتی متوجه شدند کسی در آن اطراف مراقب آنها نیست و می‌توانند به راحتی بزغاله را بگیرند با حرکتی سریع خود را به پشت نرده‌های حفاظ رساندند و به سراغ بزغاله رفتند و او را که در کنار مادرش در حال جست و خیز بود، گرفتند.

آنها پس از آنکه بزغاله را از محوطه نگهداری حیوانات خارج کردند، لباس خود را به دور آن پیچیدند و به سرعت به سمت خروجی پارک به راه افتادند ولی هنوز به خروجی پارک نرسیده بودند که نگهبان باغ وحش به آنها مشکوک شد و دستور ایست داد.

2 نوجوان با شنیدن دستور ایست، سعی کردند بگریزند اما قبل از خروج از باغ‌وحش به دام نگهبان‌ها افتادند و دستگیر شدند.با گزارش این ماجرا به پلیس، ماموران کلانتری 133 شهر زیبا عازم محل شدند و پس از بازداشت متهمان، آنها را به شعبه 12 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران منتقل کردند.

می خواستیم آن را بخریم

2 نوجوان صبح دیروز هنگامی که مقابل قاضی سیدسجاد منافی آذر- بازپرس شعبه 12 دادسرای صادقیه- قرار گرفتند با اعتراف به تلاش برای ربودن این حیوان گفتند: آن روز هنگامی که برای تفریح به باغ وحش پارک ارم رفته بودیم با دیدن بزغاله از آن خوشمان آمد و تصمیم گرفتیم هر طوری شده این حیوان را با خود به خانه ببریم؛ ما به هیچ وجه قصد ربودن آن را نداشتیم.

ابتدا خواستیم آن را بخریم اما وقتی به ما گفتند بزغاله‌ها فروشی نیستند، نقشه کشیدیم تا آن را مخفیانه از باغ وحش خارج کنیم. برای اجرای نقشه‌مان منتظر ماندیم تا اطراف محل نگهداری حیوانات خلوت شود و پس از آن با پریدن از روی نرده‌ها بزغاله بازیگوش را گرفتیم و قصد داشتیم با انتقال آن به خانه از وی نگهداری کنیم، اما نگهبان‌ها متوجه ماجرا شدند و ما را دستگیر کردند.

باز پرس پرونده پس از شنیدن اظهارات متهمان، با توجه به سن یکی از متهمان، پرونده  وی را به دادسرای ویژه اطفال ارسال کرد و دومین متهم را نیز با صدور قرار قانونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار داد.

کد خبر 52534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز