کره شمالی در واکنش به پخش شبنامه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ و رهبران آن در مرز با کره جنوبی خط مستقیم ارتباطی میان دو کشور را قطع می‌کند.

شبنامه‌هاي جنوب عليه كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، سران کره شمالی به ویژه خواهر کیم جونگ-اون در روزهای گذشته بارها نسبت به پیامدهای سخت ادامه یافتن ارسال شبنامه‌ها و جزوه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ به سئول هشدار داده بودند؛ از جمله تعطیل شدن دفتر روابط مشترک میان دو کره و دیگر پروژه‌های دوجانبه. قطع شدن خط تماس مستقیم میان شمال و جنوب نخستین اقدام پیونگ‌یانگ در این پرونده است و «دشمن جنوبی» باید منتظر اقدام‌های بعدی هم باشد.

رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد اگر گام‌های بعدی کره جنوبی سازنده و جدی نباشد، همسایه شمالی با سئول بسان یک دشمن واقعی رفتار می‌کند. خط تماس مستقیم که در دفتر روابط مشترک دو کره مستقر بود، از عصر شنبه به وقت محلی قطع می‌شود و پیونگ‌یانگ به تدریج دیگر راه‌های ارتباطی با سئول را هم قطع و مسدود خواهد کرد. نیروهای نظامی شمال و جنوب و دفتر حزب مرکزی کره شمالی و دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم با خطوط ویژه با هم در تماس هستند.

گرچه سئول گفته بود جلوی ارسال اقلام تبلیغاتی را در مرز با کره شمالی می‌گیرد اما به نظر می‌رسد سئول قربانی ناکام ماندن گفتگوهای صلح میان پیونگ‌یانگ با رهبران کاخ سفید شده است. رسانه رسمی همسایه شمالی گفته است مقام‌های پیونگ‌یانگ دیگر به نشست‌های رو در رو با سران سئول نیاز ندارند و کارهای همسایه جنوبی را در راستای افزایش دشمنی ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 519818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha