کیم یو-جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی به مقام‌های کره جنوبی هشدار داد که اگر پروپاگاندای مرزی را علیه پیونگ‌یانگ متوقف نکنند، گفتگوهای صلح برای پایان دادن به تنش‌های نظامی میان دو کشور به خطر می‌افتد.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي و خواهرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، چند روز پس از آنکه گروهی از فراریان کره شمالی در مناطق مرزی با کره جنوبی جزوه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ پخش کردند، خواهر کیم جونگ-اون با انتشار یک بیانیه به مقام‌های سئول درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد. پناهنده‌ها و فراری‌ها جزوه‌ها را با پنهان کردن درون بیش از ۵۰۰ بادکنک به درون مرزهای کره شمالی فرستادند و در آن از برنامه‌های هسته‌ای و نظامی پیونگ‌یانگ انتقاد کردند.

پیش از این هم جزوه‌های تبلیغاتی علیه نقض حقوق بشر در کره شمالی درون مرزهای این کشور پخش شده بود. خواهر کیم که در دو سال اخیر به جایگاهی برجسته در ساختار قدرت رسیده، در بیانیه خود تهدید کرد اگر اقدام‌های تبلیغاتی پایان نیابد، کره شمالی به توافقنامه صلح سال ۲۰۱۸ پای‌بند نخواهند ماند. جزوه‌های درون بادکنک از منطقه غیرنظامی میان دو کره وارد بخش شمالی می‌شود. این منطقه پس از پایان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بین همسایه‌های شمال و جنوب ایجاد شد و امروز عملا یک منطقه نظامی است.

در بخشی از بیانیه کیم یو-جونگ که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده آمده است: «اگر این کارها با نیت شیطانی به نام آزادی افراد و آزادی بیان مقابل چشم ما ادامه یابد، مقام‌های کره جنوبی خیلی زود با بدترین پیامدها مواجه می‌شوند. شفاف می‌گویم، اگر جزوه‌های تبلیغاتی همچنان ارسال شود و به جای اقدام عملی فقط شاهد عذرخواهی باشیم، مقام‌های سئول باید بهایی بسیار سنگین بابت رفتار خود بپردازند. آنگاه اعلامیه پانمونجوم دیگر برای ما ارزش و اعتبار نخواهد داشت.»

اعلامیه پانمونجوم در سومین دور گفتگوهای میان رهبران دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضای کیم جونگ-اون و وون جائه-این رسید. بر این اساس، کره جنوبی متعهد شده است جلوی تمام اقدام‌های تبلیغاتی را از سوی مرز خود علیه همسایه شمالی بگیرد. این اقدام‌ها می‌تواند در قالب خواندن بیانیه‌های تبلیغاتی از پشت بلندگو در نزدیک مرز یا فرستادن بادکنک‌هایی باشد که جزوه‌های تبلیغاتی علیه سران پیونگ‌یانگ درون آنها پنهان شده است.

هر چند رسانه رسمی کره شمالی فراریان را مسئول اصلی ارسال جزوه‌ها و بمباران تبلیغاتی ندانسته اما در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی اشاره‌هایی آشکار به این گروه وجود دارد. چند هفته پیش دو مقام ارشد پیشین کره شمالی که از این کشور به همسایه جنوبی گریخته‌اند، در مجلس کره جنوبی صاحب کرسی شدند. یکی از این افراد، نفر دوم سفارت کره شمالی در لندن است.

کد خبر 518021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha