چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: هفته‌گذشته تلاش مدیران پرسپولیس برای تمدید قرارداد علیرضا نیکبخت، محسن خلیلی و عباس آقایی بی‌نتیجه ماند و در آستانه پایان لیگ، احتمال جدایی ستاره‌های پرسپولیس بسیار زیاد است.

این در حالی است که اکثر نفراتی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده در خصوص مسائل مالی با باشگاه به نتیجه نرسیده اند.مدیرعامل پرسپولیس قبل از بازی با شیرین‌فراز مذاکراتی را با نیکبخت، خلیلی و آقایی انجام داد ولی پیشنهاد سنگین ستاره‌های سرخ، باشگاه را برای حفظ آنها دچار مشکلات زیادی کرده است. از طرفی این 3 بازیکن از لحاظ مالی با چند پیشنهاد خوب مواجه شده‌اند و به طور حتم مسائل مالی برای آنها جذابیت‌های بیشتری نسبت به پوشیدن پیراهن پرسپولیس خواهد داشت.

نیکبخت در راه امارات

این روزها شایعه بازگشت نیکبخت به استقلال جدی‌تر از گذشته مطرح می‌شود، این در حالی است که مدیرعامل استقلال هم در مصاحبه‌ای که بعداً آن را تکذیب کرد، گفت: «نیکبخت را سال بعد استقلالی بدانید.» موضوع بازگشت این بازیکن به جمع آبی‌ها فقط در حد یک مانور رسانه‌ای است و حتی نیکبخت هم تمایلی برای رفتن به استقلال ندارد، او به احتمال فراوان فصل آینده به لیگ امارات خواهد رفت.

نیکبخت حاضر است که قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند ولی او برای یک سال پیشنهاد  حدود 350 میلیونی داده و بعید به نظر می‌رسد که پرسپولیسی‌ها قادر به پرداخت این مبلغ باشند. او که چند سال پیش تجربه تلخی در الوصل امارات داشت دوباره قصد بازی کردن در لیگ این کشور را دارد، البته مدیر برنامه‌های شماره 10 سرخ‌ها مدعی است که او از لیگ برتر انگلیس هم پیشنهاد دارد.

مأنوسی‌فر به همشهری می‌گوید: «نیکبخت از لیگ‌برتر انگلیس پیشنهاد دارد ولی بهتر است که در این مورد چند روز دیگر صحبت کنیم. او مشکلی برای رفتن به فوتبال جزیره ندارد ولی حدس من این است که نیکبخت در نهایت لیگ امارات را انتخاب کند چون این بازیکن دوست ندارد که دور از ایران فوتبال بازی کند.»

جدایی محبوب‌ترین بازیکن پرسپولیس اتفاق خوشایندی برای مسئولان این باشگاه محسوب نمی‌شود. این در حالی است که نیکبخت مدت‌هاست با افشین قطبی اختلاف دارد و در 2 ماه اخیر افت آشکاری داشته است. او به دنبال تجربه کردن شرایطی جدید است، هرچند خودش در یک محفل خصوصی گفته است: «اگر سرمربی پرسپولیس عوض شود، شاید بمانم.»

خلیلی: بعید می‌دانم بمانم

جدایی محسن خلیلی از پرسپولیس قابل پیش‌بینی است چراکه او در ابتدای فصل جاری و پس از رسیدن به پیراهن این تیم گفت: «فقط برای لژیونر شدن، پرسپولیس را انتخاب کردم.» خلیلی در طول این فصل با زدن گل‌های حساس، خودش را به عنوان بهترین و باهوش‌ترین مهاجم چند سال اخیر پرسپولیس معرفی کرد. او با چند پیشنهاد خوب داخلی هم مواجه شده ولی خلیلی فصل بعد در ایران بازی نخواهد کرد.

در حال حاضر باشگاه الاهلی امارات تلاش خود را برای جذب خلیلی آغاز کرده و گویا چند تیم دیگر از امارات هم او را می‌خواهند. خلیلی درخصوص وضعیتش برای فصل آینده به همشهری می‌گوید: «هرچند قهرمانی با پرسپولیس و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا جذابیت‌های خاص خودش را دارد ولی شرایط من طوری است که باید بیشتر از سال‌های گذشته به مسائل مالی فکر کنم.»

خلیلی در مورد پیشنهادهای ارائه شده می‌گوید: «چند تیم داخلی پیغام داده‌اند وی
به فکر لژیونرشدن هستم و به احتمال فراوان فصل بعد در امارات بازی خواهم کرد. شرایط برای پیشرفتم مهیا است و پیشنهاد مالی عرب‌ها هم طوری نیست که بخواهم از آن عبور کنم.»

خلیلی در پاسخ به این سئوال که چقدر احتمال دارد در پرسپولیس بمانی گفت: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست، ولی بعید می‌دانم که بمانم.»

استقلال به دنبال آقایی

هرچند علی فتح‌الله‌زاده گفته که از پرسپولیس بازیکن نمی‌گیریم ولی استقلالی‌ها از 2 ماه پیش مذاکره با عباس آقایی را آغاز کرده‌اند. حتی فیروز کریمی در بازی با پرسپولیس و زمانی که آقایی برای او دسته گل برد، خطاب به این بازیکن گفت: «فصل بعد بیا استقلال، پول خوب هم می‌دهیم.»

شایعه شده که استقلال اهواز، صباباتری و پیکان هم درصدد جذب آقایی هستند ولی اولویت اول آقایی تمدید قرارداد با پرسپولیس است که البته هنوز با این باشگاه به توافق نرسیده.گفته می شودعباس‌آقایی برای تمدید قرارداد، پیشنهاد 280 میلیونی به پرسپولیس داده و باشگاه هم با توجه به مشکلات مالی نمی‌تواند توقعات این بازیکن را برآورده کند.

قرار است کاشانی هفته آینده جلسه‌ای با آقایی داشته باشد تا دوباره با این بازیکن صحبت کند. آقایی نیم‌نگاهی هم به لیگ امارات دارد تا شاید فصل بعد در فوتبال این کشور بازی کند. البته استقلالی‌ها سخت به دنبال آقایی هستند و حتی چندروز پیش هم با این بازیکن مذاکره کردند.

کد خبر 51921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز