چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است و باید هرکس در حوزه کاری خود تلاش کند تا امنیت ایجاد کند.

دکتر محمدباقر قالیباف در همایش دادستان‌های سراسر کشور که در پنجمین سال احیای دادسرای تهران برگزار شد، گفت: از زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می کردم اعتقاد داشتم و هنوز هم دارم که به هرحال امنیت یک تولید اجتماعی است و بزرگترین ناامنی امروز کشور به خاطر عملکردهای غلطی  است که در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی داریم و در نهایت مجموعه مشکلاتی در جامعه به وجود آورده است و بعد می خواهیم با عملکردهای قضایی امنیت پایدار تولید کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری وی افزود: اگر قبول داریم امنیت یک تولید اجتماعی است باید هرکدام در حوزه های کاری خود تلاش کنیم که ناامنی تولید نکنیم.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: امروز تولید ناامنی در بخش های مختلف گریبانگیر ما و سطح جامعه شده است و بنده در شهرداری تهران همه تلاشم این است که در حوزه کاری و ماموریتی خود نارسایی های حوزه کاری را کاهش دهم و این مهم ترین کاری است که می توانم در تولید امنیت انجام دهم.

به گفته شهردار تهران امروز موضوعاتی چون حاشیه نشینی ، کودکان فراری ، زنان خیابانی ، بیکاری ، مهاجرت ، فاصله طبقاتی شمال و جنوب و عدم دسترسی یکسان برای شهروندان از موضوعاتی است که تولید ناامنی می کند.

وی سپس به رویکردهای شهرداری تهران اشاره کرد و خطاب به دادستان های کشور گفت:بیشتر شهرداری را  به عنوان یک نهاد خدماتی می شناسند اما ماعلاوه بر حوزه فعالیت های عمرانی و اقتصادی  در عرصه مسایل تعلیم و تربیت ، اوقات فراغت ، آسایش و رفاه شهروندان برنامه ریزی کرده ایم تا به دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی به وجود آید و سعی داریم تا می توانیم مشتری های شما را کاهش دهیم و به دنبال این هستیم که سر و کار افراد به این مجموعه نیفتد.

شهردار تهران با بیان اینکه آیت الله شاهرودی همیشه در بخش های مختلف نگرش های جدید و درست با توجه به تغییراتی که در جامعه ما و جامعه جهانی اتفاق می افتد، دارند افزود: امروز ما برای حل مشکلات نیازمند تغییر نگرش ها هستیم تا این نگرش را در یک بستر کاملا علمی و جهادی قرار دهیم و بر این مبنا با نگاه دیگر و روش های دیگر به بسیاری از موضوعات بپردازیم.

قالیباف مهم تربن چالش امروز را فاصله بین تغییر و تدبیر دانست و گفت: برای پر کردن این چالش نیازمند تغییر نگرش در موضوعات مختلف هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در حوزه های مختلف مدیریتی تصریح کرد: امروز نیازمند تغییر نگرش در حوزه های مختلف مدیریتی و حوزه کاری خودمان هستیم و چون روزی با شما در حوزه های امنیتی و قضایی در مقاطعی همکار بوده ام به همه نسخه هایی که می پیچیم و توقعاتی که از دستگاه های دیگر در حوزه کارکردی داشتیم آگاهم و امروز در شهرداری تهران تلاش می کنم که امنیت پایدار را در حوزه شهری و کاری خود انجام دهم.

کد خبر 51899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز