نتایج اولیه آزمایش‌های واکسن ضد کرونایی که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا تولید شده است، موفقیت‌آمیز بوده و نشان داده است این واکسن می‌تواند آنتی‌بادی‌هایی را برای خنثی‌سازی ویروس کرونا تولید کند.

Queensland

به گزارش همشهری آنلاین‏، فارس به نقل از شینهوا نوشت: «سازمان ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی اپیدمی» (CEPI) با شرکت بیوتکنولوژی استرالیا (CSL) برای توسعه واکسن کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند تولید شده است همکاری می‌کند تا واکسن‌ ساخته‌شده به مرحله تولید برسد.

واکسن آزمایشی ویروس کرونا طی مدت‌زمان ۶ هفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و با استفاده از نخستین فناوری «گیره مولکولی» (Molecular clamp) در جهان ساخته شد.

فاز اول آزمایش‌های انسانی واکسن مذکور قرار است اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) صورت بگیرد.

 فناوری «گیره مولکولی»  چهارچوبی ایجاد می‌کند که می‌توان توالی ژنتیکی یا پروتئینی عوامل آسیب‌رسان را در آن قرار داد. این واکسن باعث تولید پروتئین‌ گل‌میخی سطح ویروس در بدن می‌شود تا سیستم ایمنی بدن انسان بتواند آن را شناسایی و آنتی‌بادی ضد آن تولید کند.

نتایج اولیه آزمایش‌های پیش‌بالینی واکسن تولید شده دانشگاه کوئینزلند در موش‌ها نشان داد این واکسن می‌تواند میزان بالایی از  آنتی‌بادی‌ها برای خنثی‌سازی ویروس تولید کند.

کد خبر 518837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha