زلزله تهران بحثی است که از زمان وقوع زلزله اخیر در این شهر موجی از نگرانی را بین شهروندان به وجود آورده است و در این میان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از ۶ هزار هکتار بافت فرسوده با جمعیت ۲ میلیون نفری در این استان خبر می‌دهد.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایلنا، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه ها برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسات اظهار داشت: سالل گذشته جلساتی در ۱۶ شهرستان تهران برگزار شده که بیش از ۲۰۰ مصوبه در مجموعه شهرستان‌ها داشتیم و امروز پیگیر روند اجرای مصوبات شدیم که چه اقداماتی را در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده انجام دادند.

وی ادامه داد: در شهر تهران و شهرستان ها بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی در بافت فرسوده قرار دارند که بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: ارتقای سطح زندگی برای ساکنین بافت های فرسوده از اولویت های ستاد بازآفرینی است که هم در حوزه سلامت و درمان به هم حوزه زیرساخت از جمله تامین آب شرب سالم، احداث شبکه‌های فاضلاب و غیره را شامل می‌شود.

تقی زاده با اشاره به برخی مشکلات در بافت های فرسوده گفت: اقدامات حقوقی و مالکیت اراضی یکی از موانع بافت‌های فرسوده می باشد، در این زمینه برخی اراضی دارای سند رسمی نیستند و یا اوقافی می باشند که بر اساس ماده ۹ قانون حمایت کارگروهی جهت صدور اسناد مالکیت تشکیل شده که مقرر شده فعال شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارگروه وقف نیز برای تعیین تکلیف اراضی اوقافی تشکیل شده که باید فعالیت‌های خود را به صورت مستمر انجام دهند تا مشکلات اراضی بافت های فرسوده مرتفع شود.

کد خبر 517797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha