مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این استان ۵۰۰ ناحیه سکونتگاهی ناپایدار، فرسوده و حاشیه‌ای دارد که فقط برای ۵۰ ناحیه آن مطالعات اصلاحی انجام شده است.

در محاصره سکونتگاه‌های غیرمجاز

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، خلیل محبت خواه افزود: سکونت چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تهران در بافت فرسوده و حاشیه‌ای از جمله معضلات استان تهران است.

وی یادآورشد: نزدیک ۳۰ درصد جمعیت این استان در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند و اگر حادثه‌ای مثل زلزله رخ دهد، حتی محلی برای پناه دادن این میزان جمعیت یا اسکان موقت آنان نداریم.

محبت خواه اظهار کرد: سیاست‌هایی که در تهران از گذشته تاکنون اعمال و اجرا شده این جاذبه را برای جمعیت فراوانی ایجاد کرده است که به این استان مهاجرت کنند و برای سکونت در آن حتی زندگی در حاشیه‌ها و بافت‌های ناپایدار را برگزینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اقدامات مطالعاتی برای ۵۰۰ محله سکونتگاهی تهران آغاز شده است و متناسب با اولویتی که داده شده در دست بررسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید متوجه بود که سهم استان تهران به‌تنهایی از مجموعه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کشور به ترتیب به ۱۰.۵ و ۲۴ درصد می رسد در حالی که ۱۸ درصد جمعیت سرزمینی ایران در آن تجمع یافته‌اند.

محبت خواه خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی و جامع برای همه شهرهای کشور تدوین، تصویب و ابلاغ شده است و شهرهای استان تهران نیز از این جریان جدا نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: این اداره کل و شهرداری موظف به نظارت بر ساخت و ساز برای جلوگیری در حاشیه‌ها و خارج از حریم‌ها هستند و باید آن را با جدیت و شدت انجام دهند.

وی ادامه داد: در آخرین اقدامات، این اداره کل اقدام به تخریب تمامی خانه باغ‌های غیرمجاز در دماوند با حکم قضایی کرده است و در این زمینه با جدیت مسئولیت خود را دنبال می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نظام مهندسی طبق مباحثی که مقررات ملی ساختمان ملزم کرده و با توجه به حوادث طبیعی، موظف است بر رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها نظارت داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

کد خبر 517087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha