معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به سرنوشت تحقیقات پلاسمادرمانی در درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایران، درباره میزان تاثیر دو داروی مورد استفاده در درمان این بیماران توضیح داد.

پلاسما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹، گفت: تحقیقات متعددی درباره عوارض ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص عوارض ریوی، کلیوی و قلبی انجام شده که به تفصیل بررسی شدند و نتایج این یافته‌ها در دستورالعمل جدید درمان این بیماری اعلام می شود.

جان بابائی گفت: داروهای مصرفی در بهبود علائم این بیماری نیز در حال بررسی است. تاثیر «فاویپیراویر» مشخص شده که مزیت بهتری نسبت به داروهای قبلی ندارد. در مورد «رمدسیویر» هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و بررسی‌ها در حال انجام است. در مورد تاثیر داروی کلروکین در بهبود کووید ۱۹ نیز تحقیقاتی انجام شده که از نتایج آن در پروتکل جدید درمان کووید ۱۹ استفاده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره اثربخشی پلاسما درمانی در بهبود کووید ۱۹ در حال انجام است. نتایج این روش در ۶۰ بیمار آماده شده و بررسی این درمان در ۲۵۰ بیمار ادامه دارد که نتایج آن اعلام خواهد شد.

کد خبر 517491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha