پژوهشگران یک آزمایشگاه در چین در حال ساخت داروی جدیدی هستند که به ادعای آنها می‌تواند همه‌گیری ویروس کرونا را مهار کند.

antibody

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه این پژوهشگران می‌گویند این داروی حاوی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که در دانشگاه معتبر پکینیگ در حال ساخت است، نه تنها بهبودی افراد دچار عفونت را تسریع می‌کند، بلکه باعث ایمنی کوتاه‌مدت در برابر ویروس کرونا می‌شود.

این پژوهشگران می‌گویند این دارو در مرحله آزمایش حیوانی موفق بوده است.

به گفته آنها، تزریق ۱۴ آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده به موش‌های آلوده به ویروس کرونا باعث شد، پس از پنج روز میزان بار ویروسی تا ۲۵۰۰ بار کاهش یابد و در نهایت این موش‌ها عاری از ویروس شدند.

پژوهشگران دانشگاه پکینگ این آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را از خون ۶۰ بیمار بهبود یافته از کرونا استخراج کرده‌اند.

نتایج کار این دانشمندان به سرپرستی سانی شی، رئیس مرکز ابداعات پیشرفته ژنومیک دانشگه پکینگ که در ژورنال Cell منتشر شده است، نشان می‌دهد استفاد از این آنتی‌بادی‌ها بالقوه می‌تواند باعث «علاج» بیماری شود و زمان بهبودی را کوتاه کند.

شی می‌گوید: «تخصص ما در حوزه ژنومیک سلول منفرد است نه ایمنی‌شناسی یا ویروس‌شناسی. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که رویکرد ژنومیک سلول منفرد می‌تواند به طور موثری آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را پیدا کند.»

شی می‌گوید امیدوار است این دارو در ماه‌های بعدی به خصوص برای شیوع بالقوه ویروس در زمستان آماده شود. به گفته شی هدف او گروهش ساختن یک داروی تخصصی است که همه‌گیری جهانی کرونا را متوقف کند.

استفاده از پلاسمای خون (بخش مایع خون) بهبودیافتگان که حاوی آنتی‌بادی‌های ضد ویروس است،، بوسیله دانشمندان دیگر هم پیشنهاد شده است. بیش از ۷۰۰ بیمار در چین تا به حال پلاسمادرمانی دریافت کرده‌اند و مقامات چینی می‌گویند اثرات بسیار خوبی داشته است.

اما تامین پلاسما برای درمان بیماران با محدودیت مواجه است، هدف این دانشمندان این است که این آنتی‌بادی‌ خنثی‌کننده‌ای را که در دارویشان به کار برده‌اند، به سرعت به مرحله تولید انبوه برسانند.

تزریق این آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده به کارکنان پزشکی خط مقدم درمان بیماران کرونا همچنین می‌تواند باعث محافظت چند هفته‌ای تا چند ماهه آنها شود.

کد خبر 513489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha