مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با گلایه از روند کند تخصیص ارز دارو، درباره ایجاد مشکل جدی در تامین دارو در ماه های آینده ابراز نگرانی کرد.

دارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با ابراز نگرانی جدی از کندی روند تخصیص ارز دارو گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری روند تخصیص ارز فرآورده‌های دارویی همچنان به کندی صورت می‌گیرد که سبب شده است  صف انتظار برای تخصیص ارز داروهای ضروری طولانی شود.

وی با اشاره یه اینکه از ابتدای امسال مبلغ ناچیزی از ارز دارو تخصیص یافته است، افزود: مشخصا طی ۲ ماه گذشته تنها ۹۱ میلیون یورو به دارو تخصیص داده شده است که این مبلغ با توجه به نیاز بازار و کندی تخصیص ارز در ماه های گذشته بسیار ناچیز  بوده و یکی از تبعات آن کاهش ذخایر مواد اولیه و به دنبال آن کاهش تولید داروی مورد نیاز کشور خواهد بود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: در صورت ادامه روند کند تخصیص ارز، نگرانی ها برای تامین دارو در ماه های آینده  جدی تر می شود. بنابراین از همه مسئولان و دلسوزان نظام سلامت و دارویی تقاضا می شود که سازمان غذا و دارو را در این موضوع یاری و همراهی کنند.

کد خبر 513929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك بيمار IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 6
    هم اكنون داروهاي سرطاني كمياب شده به دادمان برسيد
  • كريم IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 2
    همين الان نيست چه برسه به ماه هاي اينده
  • حسین IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    ارز واجبه بره یه جاهای دیگه. دارو چیه