دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «خروس جنگی» یک کمدی خانوادگی است که توسط «مسعود اطیابی» کارگردانی شده است.

اطیابی دومین فیلم بلند سینمایی‌اش را براساس فیلم‌نامه‌ای از« قربان محمدی‌پور» کارگردانی کرده و رضا عطاران و مریلا زارعی نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند. کیانوش گرامی، احمد پورمخبر، کیومرث ملک‌مطیعی، عباس جمشیدی‌فر، عرشیا صادقی و زهرا منصوری دیگر بازیگران این کمدی موقعیت هستند.

 قصه فیلم در باره زن و شوهر جوانی است که جایشان در خانه با هم عوض می‌شود. این جابه‌جایی باعث خلق حادثه‌ها و ماجراهای خنده دار و پیش‌بینی نشده‌ای می‌شود که خط اصلی قصه فیلم را به پیش می‌برد.

 عطاران و زارعی نقش این زن و شوهر جوان را بازی می‌کنند که در دل قصه فیلم دو فرزند دختر و پسر دارند. خانه‌ای در شهرک غرب محل اصلی فیلم‌برداری بوده و بقیه صحنه‌های آن در شهربازی و حوالی دهکده المپیک کار شده است. مدیر فیلم‌برداری حسن پویاست و کار تدوین فیلم را حسن ایوبی انجام داده است. اطیابی که سال قبل «مصائب دوشیزه» را روی پرده سینماها داشت، فیلم‌نامه محمدی‌پور را بازنویسی کرد و پس از پرداخت نهایی جلوی دوربین برد. اکثر بازیگران فیلم قبل از این در بسیاری از فیلم‌های کمدی سینمایی و تلویزیونی حضور داشته‌اند.

احمد پورمخبر و عطاران در صحنه ای از فیلم- عکس ها از بهرنگ دزفولی‌زاده

اطیابی در باره انتخاب زبان کمدی برای فیلم تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «سینمای کمدی برای خودم همیشه جذاب بوده و دوست داشتم یک فیلم کمدی بسازم؛ به همین خاطر وقتی این فیلم‌نامه را خواندم، احساس کردم همان چیزی است که می‌خواهم بسازم. سینمای کمدی در عین حال نیاز جامعه ما نیز هست. البته بخش خانوادگی قصه هم خیلی مهم است و باید بگویم تلاشم ساخت یک کمدی خانوادگی بود.

می‌خواستم خروس جنگی فیلمی باشد که تمام اعضای خانواده را  به‌خودش جذب کند و بچه‌ها در کنار بزرگ‌ترهای خود برای دیدن فیلم به سالن‌ سینماها بیایند. در عین حال بعد اجتماعی کار را هم رعایت کرده‌ام و در کنار خلق یک فضای شاد و مفرح، قصه فیلم پیام خودش را نیز به تماشاچی منتقل می‌کند. کمدی  فیلم، کمدی موقعیت است. در این نوع کمدی، این وضعیت خاص قصه و آدم‌های آن است که باعث خلق موقعیت‌های خنده‌دار و بانمک می‌شود. در اینجا اتفاق‌ها  باعث خنده تماشاچی می‌شود، نه نوع حرکات بازیگران. از کلیت کار راضی هستم، امیدوارم بینندگان فیلم هم با آن ارتباط برقرار کنند.»

این فیلم‌ساز درباره دو بازیگر کودک  فیلمش هم گفت: «عرشیا صادقی طارمی و زهرا منصوری جلوی دوربین بازیگران خیلی خوبی بودند و پابه‌پای بازیگران حرفه‌ای بزرگسال ما آمدند و نقش‌هایشان را خوب بازی کردند. قدرت بازیگری و توانایی‌های هنرمندانه آنها باعث تعجب همه اعضای گروه شده بود.»

کد خبر 51749

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز