سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گویا اغذیه فروشی‌های سطح شهر نیز با گرانی مواد اولیه دست به گریبانند و به نظر می‌رسد تعدادی از آنها برای حفظ موقعیت و سود کسب و کار خود، دست به اقدامات جدیدی می‌زنند

 که استفاده از مواد اولیه ارزان‌تر یکی از آنهاست.
یکی از روش‌هایی که برخی از اعضای این صنف را به فروش ساندویچ با سود اضافه نزدیک‌ کرده، استفاده از سوسیس‌، کالباس یا همبرگر‌های ارزان و بی‌کیفیتی است که می‌تواند قیمت تمام شده ساندویچ را به سود آنها کاهش دهد.

همچنین این اواخر در برخی شعبه‌های اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای، فروش نوشابه‌های گمنام-اما با همان قیمت برندهای سرشناس- مرسوم شده است. این در حالی است که شهروندان، این اغذیه‌‌فروشی‌ها را به این دلیل انتخاب می‌کنند که نسبت به یکسان بودن مواد اولیه و کیفیت محصول آنها در تمام شعب، مطمئن هستند.

شاید به همین دلیل باشد که این روز‌ها مردم فرآورده‌های گوشتی همچون سوسیس و کالباس را شخصا خریداری می‌کنند تا به تهیه ساندویچ‌های خانگی بپردازند. از سوی دیگر شایعه‌ها و اخباری که در ارتباط با استفاده از ظروف یکبار مصرف مضر در رسانه‌ها پخش می‌شود،‌ باعث شده گروهی از مصرف‌کننده‌ها به خرید ساندویچ از اغذیه‌فروشی‌ها به دید تردید نگاه کنند.

البته به گفته کارشناسان بهداشتی، از 2 سال پیش با افزایش نظارت‌ بر اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها، میزان مصرف ظروف یکبار مصرف تقلبی در این اماکن 50 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 51702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز