دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : تیم قدیمی اف ث کلن در کنار تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ که هفته گذشته، صعود خود به لیگ دسته اول فوتبال آلمان را مسجل ساخت،موفق شد با پیروزی بر رقیب سرسختش، اف س فا ماینتس به جمع دسته‌اولی‌ها بپیوندد.

باشگاه پرسابقه و محبوب اف ث کلن در طول دهه‌های گذشته، سالهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، اما در دوران اخیر، سالهای بس پرتلاطمی را تجربه کرده است. اف ث کلن که به ویژه در اواخر دهه هفتاد میلادی از تیمهای قدرتمند اروپا محسوب می‌شد، از سال ۲۰۰۰ تا کنون، یعنی در عرض هشت سال گذشته، سه بار به لیگ دسته دوم سقوط کرده است.
 
در این فصل از رقابتهای لیگ دسته دوم، تیم کلن از همان آغاز در تلاش صعود بود و در چارچوب دیدارهای سی وسومین هفته مسابقات لیگ دسته دوم آلمان، موفق شد با پیروزی ۲ بر صفر، به رویای هوادارانش تحقق ببخشد و صعود خود به لیگ دسته اول آلمان را قطعی سازد.
 
به گزارش دویچه‌وله، در این دیدار که بعداز‌ظهر روز یکشنبه (22 اردیبهشت) در حضور ۵۰ هزار تماشاگر در استادیوم کلن برگزار شد، رودا انتر، بازیکن لبنانی این تیم چهره برتر میدان بود و با به ثمر رساندن هر دو گل در دقایق ۲۲ و ۶۶ بازی، سهم بزرگی در این موفقیت داشت. ناگفته نماند که اف ث کلن تا کنون سه بار عنوان قهرمانی باشگاه‌های فوتبال آلمان را کسب کرده است.
 
افزون بر گلادباخ و کلن، یک تیم دیگر نیز به لیگ دسته اول صعود خواهد کرد که در این میان، تیم هوفن‌هایم از بیشترین شانس برخوردار است.
 
این تیم که در فصل گذشته در لیگ دسته سوم حضور داشت، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان و با به خدمت داشتن رالف رانگنیک، یکی از مربیان نوآور آلمان، توانسته است، به موفقیتی دور از انتظار در لیگ دسته دوم دست یابد. هوفن‌هایم در چارچوب دیدارهای دیروز به تساوی ۱ بر ۱ در مقابل کیکرز اوفنباخ دست یافت و حال با ۵۷ امتیاز در رده سوم جدول جای دارد.

رالف رانگنیک، سرمربی موفق هوفن‌هایم

دو تیم ماینتس و فرایبورگ، هر یک با ۵۵ امتیاز در رده چهارم و پنجم جدول قرار گرفته‌اند و هنوز هم از شانس صعود برخوردارند. از سوی دیگر سه تیم از ۴ تیم سقوط کننده به لیگ دسته سوم آلمان نیز مشخص شده‌اند. در کنار تیم ینا، دو تیم پادابورن و ارتس‌گبیرگه اوئه لیگ دسته دوم را ترک خواهند کرد.

کد خبر 51571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز