همشهری آنلاین: بایرن مونیخ توانست به عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال آلمان دست پیدا کند.

این بیست و یکمین بار است که بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی بوندسلیگا می‌رسد. بازیکنان بایرن مونیخ در چارچوب دیدارهای باقیمانده سی و یکمین هفته از مسابقات بوندسلیگا، روز یکشنبه (15 اردیبهشت) در برابر وولفسبورگ به تساوی صفر بر صفر دست یافت و ۳ هفته پیش از پایان این فصل از رقابتهای باشگاه‌های آلمان عنوان قهرمانی را آن خود کرد.
 
به گزارش دویچه‌وله، در دیگر دیدار این روز، تیم بایر لورکوزن عیلرغم تلاشهای فراوان ۳ بر ۲ مغلوب دویسبورگ شد و به این ترتیب، شانسش برای راهیابی به جام یوفا کاهش یافت.

در حالیکه بایرن مونیخ توانسته است، سرمایه‌گذاری‌های ۷۰ میلیون یورویی خود را به نتیجه برساند و در این فصل دو عنوان ملی را از آن خود کند، رقابت‌ها بر سر رده‌های بالای جدول و همچنین پیکار برای جلوگیری از سقوط به لیگ دسته دوم فشرده است.

موفقیت برمن و ناکامی شالکه
 
در سی و یکمین هفته از مسابقات بوندسلیگا، تیم وردر برمن توانست با پیروزی دو بر صفر در برابر کوتبوس به ۳ امتیاز مهم دست یابد و جای خود در رده دوم جدول را استحکام بخشد.

برمن اگر چه در طول این دیدار، کنترل بازی را کاملا در دست داشت، اما با توجه به واکنشهای فوق‌العاده دروازه‌بان کوتبوس، نتوانست، بسیاری از حملات خود را به نتیجه برساند. در دقیقه ۶۷ روزنبرگ سرانجام طلسم را شکست و برای اولین بار دروازه کوتبوس را گشود و ۱۲ دقیقه بعد، هوگو آلمیدا با زدن گل دوم، پیروزی مهم برمن را مسجل ساخت.
 
در مقابل، تیم شالکه که از رقبای سرسخت برمن برای کسب مکان دوم جدول محسوب می‌شود، در خانه خود در حضور بیش از ۶۱ هزار تماشگر، تنها به تساوی ۱ بر ۱ در مقابل هانوفر دست یافت و به این ترتیب دو امتیاز مهم را از دست داد. جالب توجه آنکه بازیکنان هانوفر، اگر چه در زمین حریف قدم به میدان می‌گذاشتند، اما از همان آغاز بازی درصدد زدن گل و کسب پیروزی بودند.
 
اولین گل این دیدار را بروکینگ در دقیقه هشتم برای هانوفر به ثمر رساند و هلیل آلتینتوپ دقایقی پیش از پایان نیمه نخست، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد. در نیمه دوم نیز شالکه علیرغم حملات متعدد و بازی دفاعی هانوفر نتوانست دروازه این تیم را باز کند و بازی پس از ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید.
 
در حال حاضر شالکه با ۵۵ امتیاز، یعنی ۲ امتیاز کمتر از برمن، در رده سوم جدول جای دارد و در صورت حفظ این مکان، می‌تواند در فصل آینده در رقابتهای مقدماتی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا شرکت کند.
 
اشتوتگارت و هامبورگ در تلاش برای راهیابی به جام یوفا
 
در کنار برمن، تیمهای اشتوتگارت و هامبورگ از تیمهای موفق بالای جدول بودند. اشتوتگارت در خانه خود اینتراخت فرانکفورت را ۴ بر ۱ در هم کوبید و گامی مهم در راه حضور در رقابتهای فصل آینده جام یوفا برداشت. تیم هامبورگ نیز در زمین هانزا روستوک، ۳ بر ۱ پیروز شد و به نگرانی روستوک به سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال آلمان دامن زد. در حال حاضر تیمهای هامبورگ و اشتوتگارت هر یک با ۵۱ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جدول جای دارند.
 
در دیگر دیدارهای روز شنبه تیم آرمینیا بیله فلد توانست با پیروزی ۲ بر صفر بر بوخوم سه امتیاز مهم کسب کند و از خطر سقوطش به لیگ دسته دوم بکاهد. بیله‌فلد در حال حاضر با ۳۲ امتیاز در رده پانزدهم جای دارد.
 
تیم کارلسروهه که در نیم فصل اول، خوش درخشیده و در صف تیمهای بالای جدول جای داشت، ۳ بر ۱ مغلوب هرتا برلین شد و مانند این تیم، اکنون در رده‌های میانی جدول به سر می‌برد. آغازگر هفته 31 مسابقات بوندسلیگا، دیدار بوروسیا دورتموند و نورنبرگ در روز جمعه بود که این بازی با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.
 
ناگفته نماند که سی و دومین هفته از رقابت‌های بوندسلیگا سه‌شنبه و چهارشنبه آینده (17 و 18 اردیبهشت) برگزار می‌شود که جذابترین پیکار آن، بدون شک دربی شمال آلمان میان دو تیم قدرتمند هامبورگ و وردر برمن است.

 

کد خبر 50990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز