گزارش زیر به رخدادهایی می پردازد که به واسطه انتشار تصاویر، خبرساز یا حاشیه ساز شده اند.

حاشیه های مجلس

 به گزارش همشهری آنلاین مجلس دهم به پایان رسید. این دوره مجلس شورای اسلامی نیز همانند دیگر دوره ها رخدادهای مهم و حاشیه های بسیاری از سر گذراند. در این گزارش به هشت رخدادی می پردازیم که تصاویر آنها حاشیه ساز شد. از آتش زدن برجام تا گلابی و کاهو خوردن نمایندگان و سلفی معروف با موگرینی.

  • خنده رئیس مجلس به شعر خوانی سکینه الماسی

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ : در روزهای آغازین مجلس دهم شعرخوانی یکی از نمایندگان خانم، سکینه الماسی، نماینده مردم عسلویه، حاشیه ساز شد. او نطق خودش را با خوانش شعر «به نام خداوند رنگین کمان» آغاز کرد و همین، دست مایه شوخی‌های زیادی در فضای مجازی شد.
عکس‌های منتشر شده از مجلس نشان داد علی لاریجانی هم هنگام این شعرخوانی نتوانسته است جلوی خنده اش را بگیرد.

  • حمله داعش به مجلس و نماز جماعت نمایندگان

۱۷ خرداد ۹۶: ساعت ده و نیم صبح روز چهارشنبه و در حالی که مجلس در میانه جلسه علنی خود بود اولین حمله داعش به خاک ایران در دو اقدام تروریستی جداگانه به ساختمان مجلس و حرم امام خمینی(ره) صورت گرفت. در طول این اتفاق جلسه علنی مجلس در حال برگزاری بود و وقفه‌ای در آن ایجاد نشد. این درگیری تروریستی حدود ساعت سه بعدازظهر با به هلاکت رسیدن مهاجمان به پایان رسید. در این حادثه ۱۳ نفر شهید و ۴۳ نفر مجروح شدند

بعد از حادثه، انتشار  تصویر نماز جماعت نمایندگان در صحن مجلس که همزمان با این حمله تروریستی اقامه شد، خبرساز شد.

  • نادر قاضی پور چهره پرحاشیه مجلس از گلابی خوردن در صحن تا ضرب و شتم خبرنگار ایران و..

نادر قاضی پور را به جرات می توان پرحاشیه ترین نماینده مجلس خواند. گرچه تصویر گلابی خوردن او در صحن بیش از همه رفتار هایش حاشیه آفرید اما تصاویر حاشیه ساز دیگری هم از او منتشر شد.

۷ شهریور ۹۵: نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، احسان بداغی خبرنگار مجلس روزنامه «ایران» را در راهروی پارلمان مورد ضرب و شتم قرار داد.

۲۹ مرداد ۹۶:نادر قاضی پور در میانه صحبت های رییس جمهور بلافاصله از صحن خارج و با ۶ عدد گلابی وارد شد.

  • سلفی پرحاشیه نمایندگان با موگرینی

۱۴ مرداد ۹۶: مراسم تحلیف حسن روحانی در دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری حاشیه پررنگی برای نمایندگان مجلس دهم به جا گذاشت. فدریکاموگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای برجام حضور داشت از جمله مهمانان این مراسم بود. سلفی بعضی از نمایندگان مجلس ایران با موگرینی در جریان مراسم تحلیف-که تصاویر آن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، واکنش‌های عمدتا منفی و موجی از انتقادات را نسبت به نمایندگان بخصوص نمایندگان لیست امید که بیشتر در این تصاویر به چشم می‌خوردند به دنبال داشت. 

  • آتش زدن برجام

۱۹ اردیبهشت ۹۷: یک روز بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، حجت‌الاسلام ذوالنور عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان همفکرش با حضور در جایگاه هیئت رئیسه و فریاد مرگ بر آمریکا، پرچم این کشور و برجام را آتش زدند.

  • حمله یک نماینده به سوی لاهوتی در هنگام نطق و به کار بردن الفاظ زشت

۴ شهریور ۹۷: مهرداد لاهوتی در حین سخنرانی در مجلس فریاد زد آقای عزیزی بذار وزیر گوش کند.  در ادامه عزیزی نماینده شیروان به وی اعتراض کرد و مدام در صحن مجلس فریاد می زد که لاهوتی گفت منظوری عزیزی نماینده ابهر است. در این بین الفاظ نامناسبی رد و بدل شد و عزیزی به سمت لاهوتی حمله کرد. با دخالت لاریجانی و برخی نمایندگان مجلس درگیری خاتمه یافت.

  • ماجرای کیسه‌ حاوی کاهو در دست نماینده مجلس و گفت‌وگو با ظریف

 ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ : نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی درباره عکسی از خود با محمد جواد ظریف که انتقادهایی را برانگیخته بود توضیح داد.
فردین فرمند با ارائه توضیحاتی درباره عکس منتشر شده از وی،‌ گفت: من مدتی است رژیم غذایی خاصی رعایت می‌کنم و بر همین اساس از غذاخوری مجلس مغزهای کاهو را که آنها دور می‌ریزند می‌گیرم و به عنوان غذا میل می‌کنم؛ زیرا هم کالری آن کم است و هم میزان آب آن زیاد است.

فردین فرمند مدتی دچار بیماری سختی شده بود که تا حدودی درمان شده است.

کد خبر 515252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha