مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: چندی پیش مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تامین نشدن اتوبوس‌های وعده داده شده توسط ستاد تبصره 13 برای شهر تهران خبر داده‌بود؛

ستادی که در طول 2 سال فعالیت نتوانست به بسیاری از تعهدات قانونی خود عمل کند و موجب بروز مشکلات فراوان در سامانه حمل‌ونقل عمومی کلانشهرهای کشور شد.

حسین بیژنی گفت: ستاد تبصره 13 در سال 85 می‌بایست 2 هزار و 750 اتوبوس به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحویل می‌داد که تاکنون تنها هزار و 550 دستگاه اتوبوس در اختیار شرکت اتوبوسرانی قرار گرفته است.

وی در ادامه از تامین نشدن بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های مورد نیاز تهران براساس برنامه اعلام‌شده از سوی وزارت کشور خبر داده بود اما مدیرکل دفتر هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در یک بررسی انجام شده از سازمان‌های اتوبوسرانی در مورد نیاز آنها به اتوبوس‌های جدید، متوجه شدیم که نیاز برخی از این شهرها به اتوبوس جدید در بحث توسعه ناوگان صفر است که از جمله این شهرها می‌توان به شهر تهران اشاره کرد.

مجتبی شریفی در ادامه افزود: جمعیت شهری تهران حدود 5/8 میلیون نفر است که اگر این رقم را در 4/1 که ضریب تولید سفر است، ضرب کنیم، حدود 12 میلیون سفر در روز را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر هر اتوبوس به‌طور متوسط روزانه 800 مسافر جابه‌جا کند، تعداد کل اتوبوس‌های مورد نیاز تهران، 7500 دستگاه خواهد بود.این در حالی است که براساس طرح جامع حمل‌ونقل، تهران به 10 هزار و 500 دستگاه اتوبوس نیاز دارد تا بتواند سامانه حمل‌ونقل مناسبی برای سرویس دهی به شهروندان فراهم آورد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از کیفیت نامناسب سرویس دهی به شهروندان به‌دلیل کمبود اتوبوس‌ خبر داد و گفت: همیشه 6 تا 7 درصد اتوبوس‌ها به خاطر خرابی و تعمیرات نمی‌توانند به مردم خدمات رسانی کنند و براساس استاندارد‌های جهانی، همیشه 12 درصد اتوبوس‌های شهرها به‌طور طبیعی از سرویس دهی به خاطر تعمیرات خارج‌ هستند.

کد خبر 51313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز