دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

مساجد شهرهای بزرگ کانادا از قبیل ونکوور، ادمونون، کالگری، اتاوا، تورنتو و ... در طول ماه مبارک رمضان و با توجه به بحران کرونا اجازه پخش اذان را پیدا کردند.

مساجد كانادا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تودی ویل، بر اساس قوانین ایالتی در کانادا، پخش صداهای موسیقایی بلند در فضای عمومی شهرها ممنوع است اما این قانون در طول ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع کرونا ویروس جدید، معلق شد و مساجد این کشور اجازه پخش اذان پیدا کردند.

اتاوا، تورنتو، همیلتون، لندن، ادمونتون، کالگری، ونکوور و سایر شهرهای بزرگ همگی از قانون قبلی مستثنی شدند.

مسجد الرشید در شهر ادمونتون که به عنوان قدیمی‌ترین مسجد کانادا شناخته می‌شود، از سال ۱۹۳۸ میزبان مسلمانان بوده و این در حالیست که کسی پخش صدای اذان از ماذنه‌های این مسجد را به یاد ندارد.

اکنون الرشید هر شب از طریق اینترنت و به صورت آنلاین، با هزاران نفر از مردم که به دلیل محدودیت‌های مربوط به بحران کرونا نمی‌توانند در آنجا حضور داشته باشند در تماس است.

برخی والدین برای شنیدن اذان و درک تجربه‌ای که هرگز در کانادا انتظار نداشتند، فرزندان خود را هنگام غروب آفتاب به نزدیکی مسجد می‌آورند.

برخی مسلمانان کانادا در کشورهای اسلامی بزرگ شده‌اند و شنیدن صدای اذان این افراد را به دوران کودکی خود می‌برد؛ جایی که هر روز بارها صدای اذان در محله‌های شهر پخش می‌شد.

برای برخی دیگر که در کانادا بزرگ شده‌اند و تا کنون صدای اذان را در محله خود نشنیده بودند، این تجربه بسیار تاثیرگذار بوده است. باز کردن روزه با صدای اذان لحظه مهمی است که فراموش نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، اغلب همسایگان غیر مسلمان، رفتاری حمایت‌کننده داشتند؛ برخی شهروندان ایالت اونتاریو تجربه شنیدن اذان را اتفاقی دلگرم کننده در این روزهای سخت دانستند که آنها را همدل و متحد می‌کند.

بحران کرونا بیش از ۵ ماه است که جهان را درگیر قرنطینه و فاصله‌های فیزیکی و اجتماعی کرده است.

کد خبر 513035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 1
    اگه اینا اینقدر اهل دین و اذان هستن چرا رفتن کانادا؟! خب برگردن تو کشورهای اسلامیشون زندگی کنن!! اون سر دنیا چه کار واجبی داشتن که رفتن و دیگه هم مثل فرزندان مقامات خودمون بر نمیگردن؟! شاید کیفیت عبادات در کانادا بالاتر میره؟؟!!
    • حالا بماند. IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      1 0
      سلام. شما همه را به یک چشم نبین. درست که بعضی ها بی خود و بی جهت مهاجرت کردند، امّا افرادی هستند که از ترس جانشان مجبور به جلای وطن هستند؛ برای مثال شیعیان بحرین و عربستان ، عراقیان و سوری ها و افغان ها که به خاطر اوضاع نابسامان و حضور گروه های «وحشت افکن» (معادل شگفت انگیز فرهنگستان برای واژۀ تروریست) ؛ این ها باید بروند، البته که بسیاری از اتباع کشور هایی نظیر این ها مانده و مقاومت می کنند؛ امّا آنهایی که به هر دلیلی نمی تواند، خودِ خداوند فرموده که آنها باید رحلت کنند. در نهایت یادت باشد این مطلب قصد نشان دادن تقوای مردم را ندارد و فقط خواسته این خبر مسرّت آمیز و انگیز را به ما بدهد. والسّلام.