فعالیت کتف‌کولی‌ها یا زباله‌گردها ممنوع است و کسانی که به این کار مبادرت می‌کنند بر اساس قانون شهرداری، متخلفند و مأموران شهرداری باید با آنها برخورد کنند.

بخشی

همشهریی آنلاین_ زینب زینال زاده :به گفته «علیرضا علی‌بخشی» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه، این کار در نواحی شهرداری منطقه ۶ انجام می‌شود. او می‌گوید: «کتف‌کولی‌ها در محله‌ها حضور دارند و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد. برخورد با آنها برابر قانون شهرداری انجام می‌شود و براساس حکم اخذ شده از مراجع قضایی، با همکاری مأموران نیروی انتظامی ‌این کار با جدیت در نواحی شش‌گانه منطقه پیگیری می‌شود. »
به گفته علی‌بخشی ممانعت از فعالیت زباله‌گردها در اولویت کار شهرداران نواحی قرار دارد. او می‌گوید: «از اسفند طرح برخورد با زباله‌گردها در دستور کار شهرداران نواحی قرار گرفته است و مأموران انضباط شهری در محله‌ها به‌طور مستمر مشغول گشتزنی هستند و با زباله‌گردها برخورد می‌کنند. با توجه به کارهای انجام ‌شده، حدود ۸۵‌درصد از فعالیت زباله‌گردها در محله‌ها کم شده است و برای اینکه این فعالیت‌ها باز هم کم‌تر شوند، برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم که به‌زودی در نواحی اجرا می‌شود. »
شناسایی محل دپوی زباله‌ها با همکاری شهرداران در نواحی انجام می‌شود. معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۶ در توضیح بیشتر می‌گوید: «برای جمع‌آوری زباله‌های دپوشده در معابر، ۴ دستگاه خودرو ویژه به این کار اختصاص داده شده است. همچنین از خودروهای معبربان و شهربان خواسته‌ایم در این کار به ما کمک کنند و روزانه حجم قابل توجهی زباله جمع‌آوری و امحا می‌شود. »
علی‌بخشی در پایان تأکید می‌کند: «سامانه ۱۳۷ برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان راه‌اندازی شده است. بنابراین از مردم درخواست می‌کنم به محض مشاهده زباله‌گردها یا کیسه‌های زباله دپوشده با این سامانه تماس بگیرند و گزارش دهند. »

کد خبر 511961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha