چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه از کشف و ضبط ۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی درگشت‌های بازرسی اکیپ مشترک این شهرستان در ماه مبارک رمضان در محلات نواب صفوی، وزیری و بازار روز میدان آزادی خبر داد.

گوشت فاسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج کاکایی چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت افزود: تیم مشترک متشکل از بازرسان و کارشناسان ادارات دامپزشکی، اجراییات، بهداشت، اصناف و نماینده‌ای از فرمانداری در این عملیات حضور داشتند و متخلفان بهداشتی در این مناطق از شهر کرمانشاه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تأکید بر این‌که با هرگونه تخلف بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان به جد برخورد خواهیم کرد، گفت: در این بازدید مستمر بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد ازجمله امعاء و احشاء، کله‌پاچه، گوشت چرخ‌کرده از قبل حاضرشده کشف، ضبط، جمع‌آوری و در محل اداره کنترل و پیشگیری از تخلفات شهری شهر کرمانشاه با حضور نمایندگان ادارات مربوطه معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری‌ها، کشتارگاه‌ها در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

کاکایی از تلاش‌های اکیپ مشترک و پرسنل خدوم دامپزشکی کرمانشاه به خاطر جدیت، پیگیری و پشتکار مثال‌زدنی در امر نظارت بر اجرای موازین بهداشتی که متضمن سلامت غذای مصرفی همشهریان است، قدردانی کرد.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای‌داده است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخم‌گذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه‌کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سالانه بیش از ۷۴هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.  

کد خبر 511401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha