زمینه های کارآفرینی و اشتغال در نشست مشترک شورای شهر و شهرداری تهران با وزارت کار و امور اجتماعی بررسی شد.

رئیس کمیته کارآفرینی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با همشهری با اشاره به این موضوع افزود:  در دیداری که  به اتفاق  رئیس فرهنگسرای کار باوزیر کار و امور اجتماعی داشتیم، زمینه های مربوط به همکاری متقابل میان شهرداری و وزارت کار در زمینه اشتغال و کارآفرینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منظر خیر حبیب اللهی هدف این نشست را ایجاد زمینه های تفاهم و همکاری به منظور یافتن راهکارهایی مناسب برای عملیاتی کردن سیاست های مربوط به کارآفرینی و اشتغال دانست و گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که در هر منطقه یک مرکز کارآفرینی به منظور مهارت‌آموزی افراد جویای کار و همچنین 5 بوستان کارآفرینی در 5 نقطه تهران ایجاد شود.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران در زمینه کارآفرینی و اشتغال اقدامات مناسبی را انجام داده اند که ایجاد مراکز کارآفرینی در برخی مناطق ازجمله آنهاست.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: مدیریت شهری درنظر دارد با آموزش نیروی کار سطح مهارت آنان را بالا ببرد تا فرصت بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

خیرحبیب اللهی افزود: در کشور برای کار بودجه کم نداریم بلکه این موضوع نیازمند اتصال حلقه های مفقوده و پرکردن خلاءهای مربوط به کارآفرینی است و شوراها می‌توانند با ساماندهی این موضوع به این امر کمک کنند.

وی تعامل در زمینه‌های کاری و مشاغل زودبازده را دیگر موضوعات مورد بحث این نشست عنوان کرد و گفت:  وزیر کار در رابطه با کارهای خانگی پیشنهادهایی داشت و باتوجه به اقدامات شهرداری در این زمینه برای تامین اعتبارات مربوط به ایجاد مراکز مشترک کارآفرینی توسط دولت و شهرداری قول همکاری داد.

خیر حبیب اللهی با استناد به اظهارات وزیر کار، تعداد نیروهای بیکار شهر تهران را ۸۳۵ هزار نفر در سطح تحصیلکرده بالای دیپلم اعلام کرد و گفت: بنا به اظهارات هفته پیش شهردار تهران این رقم در زمان تصدی قالیباف در ناجا حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده است و این نشان می‌دهد که میزان بیکاری تحصیلکرده تهران از آن زمان تاکنون به ۲ برابر افزایش یافته است.

رئیس کمیته کارآفرینی شورای شهر همچنین با اشاره به حضور کارگران افغانی در تهران گفت: باتوجه به گسترش بیکاری در تهران، کارگران ایرانی باید جایگزین آنان شوند.

وی با اشاره به پیامدهای مشخص و آسیب‌های ناشی از بیکاری گفت: شهرداری در زمینه کارآفرینی اقداماتی را انجام داده و درحال حاضر به دستور شهردار تهران کمیته کارآفرینی در مناطق شهرداری راه اندازی و فعال شده است.

به گفته وی، هم اکنون ۲ مرکز کارآفرینی مربوط به زنان سرپرست خانوار و یک مرکز کارآفرینی "IT" در منطقه ۲ راه اندازی شده و مشغول فعالیت است.

وی افزود: در مناطق ۱۵ و ۲۰ نیز مراکز مشابهی تحت عنوان کارآفرینی و اشتغال ایجاد شده و برای مناطق چهار و هشت نیز زمینه برای ایجاد چنین مراکزی درحال انجام است.

کد خبر 5108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز