مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به شرایط پرداخت وام کارآفرینی مدیریت شهری به متقاضیان جویای کار گفت: این وام شامل افرادی می‌شود که در مراکز کارآفرینی شهرداری فعالیت می کنند.

احمد نوریان با بیان این مطلب در ادامه افزود: به دنبال تشکیل ستاد کارآفرینی شهر تهران در تاریخ اول اردیبهشت ماه امسال، تاکنون این ستاد موفق به راه‌اندازی دو مرکز کارآفرینی خانگی و شبکه‌ای (IT) در مناطق 2 و 15 شده و مقدمات فعال کردن دو مرکز دیگر در مناطق 10 و 8 نیز فراهم گردیده است.

به گفته وی راه‌اندازی یک مرکز کسب و کار کوچک نیازمند چند عامل ازجمله داشتن مهارت لازم، توانایی اداره و مدیریت آن، وجود منابع مالی، ابزار و امکانات مادی است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اضافه کرد: مدیریت شهری برای اینکه فرایند نوآوری در راستای هدایت ایده‌ها و تبدیل آن به محصول و همچنین ارائه خدمات دنبال شود به سهم خود با اهداف تعیین شده ستاد هدایت، راهبری، آموزش، مشاوره و حمایت از کارآفرینان را شکل داد.

وی تصریح کرد: با دستور شهردار تهران، شهرداران مناطق موظف شدند مراکز کارآفرینی را در اختیار نخبگان و صاحبان ایده قرار دهند، به‌علاوه طی هماهنگی صورت گرفته با تعاونی اعتباری شهر در چارچوب تعریف شده‌ای از کارآفرینانی که بتوانند کسب و کار موفقی را راه بیاندازند حمایت مالی خواهد شد.

نوریان یادآور شد: این اقدام (پرداخت وام) اصطلاحاً در قالب نظام اعتبارات خرد صورت می‌گیرد و روال کار این است که در هر منطقه از شهر تهران که مرکز کارآفرینی شهرداری فعال می‌شود صرفاً به کسانی وام تعلیق می‌گیرد که اول ساکن آن محلات بوده و درثانی کارشناسان مرکز کارآفرینی طرح مربوطه را تأیید کرده باشند.

به گفته وی این اعتبارات عمدتاً به گروه‌های همیار تعلق می‌گیرد که عبارتند از گروه کارآفرینی که هدف مشترکی را دنبال کرده و توانایی تشکیل کسب و کار موفقی را دارند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اذعان داشت: لذا متقاضی وام باید ابتدا در مرکز کارآفرینی عضو شده و آموزش‌های لازم مانند مبانی کارآفرینی، آموزش‌های خلاقیت، آشنایی با کسب و کار کوچک‌تر را فراگرفته و پس از طی مراحل یک عنوان شغلی مشخص را انتخاب کند.

نوریان افزود: این وام‌ها از مبلغ 100 هزار تومان تا دو میلیون تومان را شامل می‌شود که اولین سری آن از آبان ماه قابل پرداخت است.

وی گفت: لازم به ذکر است که هم‌اکنون حدود 1700 نفر در مراکز کارآفرینی شهرداری تهران در حال طی کردن دوره‌های آموزش هستند که از میان آنها تعدادی از متقاضیان وام دریافت خواهند کرد.

کد خبر 5359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز