مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: «صندوق اعتباری کارآفرینان» به منظور تسریع در اجرای طرح ها و بر نامه های مربوط به کارآفرینی و کمک به کارآفرینان پایتخت، در فرهنگسرای کار وابسته به شهرداری تهران تشکیل شد.

رئیس فرهنگسرای کار، تاسیس و راه‌اندازی این صندوق را گامی مهم در  ایجاد  انسجام و  وحدت رویه در مسایل و امور مربوط به کارآفرینی و سرعت بخشیدن به تحقق طرحها به ویژه تخصیص و ارایه تسهیلات مربوطه  دانست.

رمضان لطفی  در باره اعضای این صندوق نیز گفت:  در حال حاضر حدود چهار هزار  کارآفرین در فرهنگسرای کار عضو یت دارند و  در بخش ها و زمینه های مختلف خدماتی، کشاروزی،  صنعتی ، هنری  و صنایع دستی  طرحهای مناسبی را ارایه داده‌اند.

وی  همچنین گفت: سرمایه اولیه  صندوق اعتباری کارآفرینان با تلاش و کمک خانم خیر حبیب اللهی رئیس کمیته کارآفرینی شورای اسلامی شهر تهران فراهم شده است و  علاوه بر آن  با تصمیم هیات امنای صندوق، هر یک از اعضا ماهانه مبلغی معادل 10 هزار تومان به این صندوق واریز خواهند کرد و این می تواند علاوه بر پس‌انداز به عنوان سرمایه ای برای افراد کار آفرین محسوب شود.

لطفی افزود: صندوق اعتباری کارآفرینان بر اساس نیازهای ضروری افراد کارآفرین و با توجه به اولویت های مربوطه، اعتباراتی را در قالب وام قرض‌الحسنه به اعضا پرداخت خواهد کرد.

رئیس فرهنگسرای کار همچنین با اشاره به معضلات بیکاری  و ضرورت چاره‌اندیشی در این زمینه، از اشتغال و ترویج فرهنگ کار به عنوان مهم ترین راهکار برای جلوگیری از آْسیب های اجتماعی یاد کرد و در این راستا از مسئولان اجرایی و خیرین جامعه خواست برای  اجرای طرح های مربوطه، به این صندوق کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای تحقق طرح های کارآفرینی در استان تهران به ویژه طرح‌های زودبازده گفت: با توجه به تعامل و همکاری مناسب شورای شهر و شهرداری تهران با وزارت کار، در تلاش هستیم که این وزارتخانه در قالب تسهیلات، منابع مالی مناسبی را برای کمک به کارآفرینان در اختیار این صندوق قرار دهد.

کد خبر 14849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز