چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دهمین نمایشگاه نقاشان نوگرا با محوریت هنرمندان استان سمنان در مرکز فرهنگی صبا افتتاح شد

همزمان با دو نمایشگاه دوسالانه عکس جهان اسلام و نقاشان نوگرای ازبکستان، دهمین گام خود را در معرفی و ارائه هنر نوگرای استان‌های ایران، با میزبانی آثار هنرمندان استان سمنان برمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه «هنرمندان نوگرای استان سمنان» در ادامه سلسله نمایشگاه‌های نقاشان نوگرای استان‌های کشورمان با ارائه 150 اثر از 31 هنرمند این استان برگزار می‌شود و فرصتی را فراهم می‌کند تا با آخرین دستاوردهای تجربه، خلاقیت، تکنیک و رفتارشناسی نقاشانه و حرکت‌های رو به جلو هنرمندان سمنان آشنا شویم.

این نمایشگاه‌ها همچنین می‌تواند معرف قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنر مناطق مختلف کشورمان نیز باشد و زمینه آشنایی، گفتگو و تبادل تفکر و انتقال تجربیات را بین هنرمندان پایتخت و دیگر استان‌ها و مناطق کشورمان فراهم سازد.

مؤسسه صبا، تاکنون نه دوره از این نمایشگاه‌های پژوهشی، که به بررسی نقاشان نوگرای استان‌های تبریز، کرمان، فارس، خوزستان، کردستان، قزوین، اصفهان، سیستان و بلوچستان، و مازندران می‌پرداخته، برگزار کرده است. نمایشگاه نقاشان سمنان، دهمین دوره این نمایشگاه به حساب می‌آید. مؤسسه صبا در آینده به معرفی هنر دیگر استان‌های کشور می‌پردازد.

کد خبر 51036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز